Royal Enfield priser 2022 - MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Royal Enfield priser 2022

Den danske importør af Royal Enfield skyder 2022 i gang med prislisten som du finder nederst i artiklen.

Steffen F. Olesen
03/01-2022 kl. 13:55

Nederst i denne artikel finder du den komplette prisliste over Royal Enfield’s modelprogram for 2022, og er du på jagt efter en retroinspireret motorcykel uden at skulle blive uvenner med din bankrådgiver, så er dette måske et godt sted at starte.
Lad os dykke ned i det.

Et blankt lærred
I artiklen som er linket herunder kunne du læse lidt om Royal Enfields nyeste skud på stammen; nemlig den lille Meteor 350.
Royal Enfield Meteor 350 er en lille og let overskuelig cruiser, som drives af en nyudviklet 349 kubiks enstamper, som stadig ikke sætter begge ben i dette århundrede, da den er luft/olie kølet. Og selvom motoren kun yder lige over 20 heste ved 6.100 omdrejninger, så er der masser af grunde til at trække på smilebåndet når man springer i sadlen på den lille cruiser.

Idéen med den let håndterbare cruiser er, at præsentere forbrugeren for et blankt lærred hvorpå man let kan sætte sit eget præg, og vi må bare sige, at det er lykkedes ret godt.
Mod slutningen af 2021 fik MagaCin nemlig udleveret et eksemplar af den lille Meteor 350, hvor priserne starter ved 58.999,-, og det viste sig at være et ret behageligt selskab.
Det kan du inden længe læse mere om her på siden, når vi bringer en test af den lille no-nonsens cruiser fra Indien.

A legend reborn
I sommeren sidste år bombarderede producenten os med endnu en tre-en-halv’er, men her spillede klaveret altså en noget mere klassisk tone.
Under overskriften “Inhale Exhale Inhale Exhale. Awaken your senses to the Stillness of the Night #BeReborn”, fik vi via sociale medier et indblik i, at der i d. 1. september 2021 ville blive præsenteret en ny model, og ud fra videoen samt spionbilleder, gættede vi på, at der var tale om Royal Enfield Classic 350; og det var netop hvad det var.

Her er der tale om en nyfortolkning af en klassiker, som drives af den samme motor som Meteor 350, men samtidig kan skrive nøgleord som en klassisk udseende 41 mm teleskopforgaffel, dobbelte støddæmpere og andre tidssvarende komponenter på CV’et, og alligevel byde på moderne features som dual-channel ABS og en USB-port under styret.

Royal Enfield Classic kan fås i tre versioner som starter ved 62.999,- for modellen Halcyon, og slutter ved 65.999,- for Chrome-modellen som kan leveres med rød eller bronze kontrast.

Eventyret kalder
Når vi snakker adventurebikes og de helt store opdagelsesrejser, så tænker rigtig mange, at det hurtigt kan komme til at koste en del penge, for modeller som KTM 1290 Super Adventure, Yamaha Ténéré 700, Honda Africa Twin, Harley-Davidson Pan America med flere, koster alligevel en slags penge. Men det behøver faktisk ikke være så “dyrt”.

Hvis ikke du har forventninger om høj hastighed, hidsig motorkarakteristik og skarpe svingegenskaber, så er Royal Enfield Himalayan nemlig en ret fin rejsemakker, og det er vi faktisk ikke ene om at mene.
Det er nemlig ikke ret lang tid siden, at Santosh Vijay Kumar og Product Development Senior Engineer Dean Coxson i anledning af mærkets 120 års jubilæum, afsluttede deres ekspedition mod Sydpolen på samme model.

Har du selv en ustyrlig trang til at opleve verdens yderpunkter – eller måske bare Udkantsdanmark – men ikke ligefrem kan prale af, at arbejde til direktørløn, så kan du med fordel dykke lidt dybere ned i den højbenede inder, for her skal du “kun” slippe 66.999,- for modellen i “gamle” farver og 68.999,- for en med et nyere farveskema.

Ny vin på gamle flasker
Det er mere end 50 år siden Royal Enfield have tocylindrede modeller på programmet, så introduktionen af Royal Interceptor 650 og Royal Continental GT 650, som dybest set er teknisk identiske, var indledningen på et helt nyt kapitel i firmaets historie.

Som du kan høre i testen herunder, så er betegnelsen “Ny vin på gamle flasker” en fint dækkende betegnelse for vores første indtryk af de to 650’ere, der rent visuelt fremstår meget lig de oprindelige klassiske engelske motorcykler, men hvor indholdet er frisket betragteligt op.

Uddrag fra ovenstående test:
“Køreegenskaberne er ikke verdens skarpeste og motoreffekten ikke voldsom, men er i fin overensstemmelse med modellernes udseende.
Det mest voksne publikum kommer ikke til at savne genvordighederne med fortidens englændere, og det yngre publikum tilbydes en pålidelig hverdagspendler, der ser rasende godt ud.”

Det lyder da egentlig meget fornuftigt, men vi husker især de kommentarer vi fik med på vejen under testen af de to modeller:
– “Nøøøj den er flot… er det en Norton?? For jeg har selv haft en Norton Commando 850”.
“Må jeg gerne stå og kigge lidt på jeres sindssygt flotte motorcykler?”

Altså, to modeller som på flere måder kan sende et voksent publikum en tur ned ad mindernes boulevard, og billetten koster fra 96.999,- til 105.999,-

En person snakker om “Royal Enfield priser 2022

  1. Spændende om den kan lokke kunder væk fra Honda’s Rebel 500.. prisen er lavere, og hvis den “klassiske stil og mekanik” tiltaler, hvorfor så ikke.

    Jeg havde nok taget Honda’en – men jeg har så heller ikke en bomber-jacket og billeder af Spitfires hængende i MC-garagen 🙂

Skriv et svar