Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Mini eventyr fra KTM

Østrigerne lancerer 250 Adventure

Nicolaus Johansen
21/10-2020 kl. 11:00

Når det gælder adventureklassen, kan østrigske KTM melde pladen fuld. I deres lineup har de den lille 390 Adventure, og i den anden ende af spektret den helt store 1290 Super Adventure. Derimellem kan producenten fra alpelandet, bryste sig af mellemklassemaskinen 790 Adventure, og for nyligt tog KTM røven på folket, og afslørede 890 Adventure.

Det lader dog til at det orange mærke føler, at der skal flere modeller ind i deres program. Ifølge flere kilder, bliver 250 Adventure lanceret i Indien, inden oktober er omme.

KTM 250 Adventure spottet tidligere på året

Mini-eventyren er baseret på 250 Duke, men tilpasset de krav en ADV-maskine skal leve op til. Motoren er den samme som i kvartliter-fyrsten, hvilket vil sige én cylinder, 24 Nm og 30 heste. Gearkassen har seks trin, men udvekslingen er med al sandsynlighed ændret med henblik på eventyrkørsel.

250 Adveture uden camouflage

Affjedringskomponenterne står der WP på, og de er med til at give maskinen en frihøjde på 200 mm. Desværre er der er ikke mulighed for at justere på dem – en måde at holde produktionsomkostningerne nede.
Givetvis af samme grund må indehaverne af 250 Adventure undvære traction control, ride-by-wire og LED-lys foran.

Kun LED-kørelys

Til gengæld kan ejerne glæde sig over kurve-ABS, som kan slås fra når der for alvor går legedreng i den. Den fire-stemplede bremsekaliber fortil griber om en 320 mm stor skive og bagude sidder der en skive på 230 mm, som en enkelt-stemplet kaliber klemmer på.

Som tiden kræver det, er den lille maskine udstyret med TFT-farveskærm med Bluetooth-forbindelse.

250 Adventure er bestykket med fornuftige bremser

For nuværende lever den lille eventyrer op til de Indiske BS4-miljøkrav, men ifølge rygtebørsen, varer det ikke længe før den kan klare den skrappere BS6-standard, som ligger sig tæt op ad de europæiske miljønormer. Måske et praj om at 250 Adventure er på vej til Europa og USA?

Hvad mener du – kunne vi bruge en endnu mindre KTM, til at tage kampen op mod blandt andet Royal Enfield Himalayan og BMW G 310 GS?

Skriv et svar