Redaktøren på den finske udgave af Bike giver stafetten videre til nye friske kræfter - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Redaktøren på den finske udgave af Bike giver stafetten videre til nye friske kræfter

Redaktøren på den finske udgave af Bike takker af, men friske kræfter er vel ikke altid så tosset - Hvis du selv, eller nogle du kender, drømmer om en tjans som freelance motorcykeljournalist, så er MagaCin altid åbne for forslag.
CO
01/08-2023 kl. 09:22


Der er næppe den store tvivl om, at et enormt antal motorcyklister finder det ganske underholdende, at læse om motorcykler i de medier som formidler netop den slags materiale.
Og mange motorcyklister har nok en opfattelse af, at motorcykeljournalister er velsignet med verdens sjoveste og fedeste job.
Men der er ofte en anden side ved selv de fedeste jobs, alt er foranderligt, og intet varer evigt.

I sidste måned kunne vi fortælle om en drastisk ændring hos det svenske motorcykelmedie Allt om MC, og nu ses der også en forandring hos den finske udgave af motorcykelmagasinet Bike.

“Jobbet som motorcykelmagasinredaktør er et privilegium, når du hver dag kan følge de hotteste nyheder i branchen, være den første til at køre de lækreste nye produkter og møde de hotteste navne i branchen.
Læserne ser ikke den anden side af værket; daglig jagt efter online nyhedsemner, altid klar til at drage på tur og rejseudstyrstasken pakket, tidlig morgenafgang til lufthavnen, weekender væk fra hjemmet og skrivning om natten, når bladets deadline rammer.
Det er direkte lækkert at få en lille pause fra den hektiske hverdag og se branchen med lidt andre øjne”.

Sådan skriver den finske motorcykeljournalist, Janne Huhtala, frit oversat i denne artikel i den finske udgave af Bike, hvor han også fortæller, at han gennem bladets udvikling fra MP Maailma til MP Motorrad og i sidste ende Bike, har medvirket til udgivelsen af 143 numre, og gennem årene har skrevet mere end 130 lederartikler.

Men nu er det altså efter en længere årrække på tide at lukke det kapitel og give stafetten videre.
Janne Huhtala deler ligeledes oplysningen via opslag på sociale medier.

Hvis der ringer en lille klokke, når du ser navnet Janne Huhtala, så kunne det eventuelt være fordi, du genkender navnet fra MagaCin’s artikel Triumph SuperLeggera Cafe-Racer.

Artiklen handler, som den velorienterede MagaCin læser ved, om Janne’s seriøst ombyggede Triumph Rocket, der i forbindelse med projektet smed mere end 60 kg, motoren blev opgraderet til 270 hestekræfter, og vi betegnede dengang lidt frivolt den “super-lette” cafe-racer som en Mols-færge på slankekur.

Janne har formentlig gennem årene ind imellem figureret på billeder i MagaCin’s artikler, da vi jævnligt er rendt på den finske motorcykeljournalist ved diverse arrangementer rundt omkring i verden.

Som eksempelvis da MagaCin’s udsendte i 2017 deltog i et såkaldt DirtQuake arrangement i England på modificerede Harley’er, hvor Janne og undertegnede holdt ved siden af hinanden i startopstillingen i finalen, hvor vi efterfølgende indtog tilskuerrækkerne sammen med en livgivende kold fadøl i hænderne, og overværede Carl Fogarty ryge i dørken med et brag og brække to ribben, knække et skulderblad og punktere en lunge…
Det var en ordentlig en på opleveren!

Ring Knutstorp
Janne var også én af deltagerne ved forårets testkørsel af 2023 Indian Sport Chief, hvor journalister hyggede sig med at høvle rundt på snoede spanske veje, og vi stødte senest på hr. Huhtala i Juni måned i Sverige ved BMW Motorrad Press Day på Ring Knutstorp, hvor han står med ryggen til kameraet i baggrunden 4:27 henne i artiklens indlejrede video.
Og det er netop i forbindelse med det arrangement billedet over artiklen er fotograferet.

En epoke hos den finske udgave af Bike er slut
Er du en ivrig læser af den finske udgave af Bike, så ved du altså nu hvorfor artikler i bladet fra Janne’s hånd ebber ud.
Og uagtet langt fra alle byder forandring velkommen, så må man også erkende, at ændringer set i et positivt lys ofte er befordrende for nye friske input.
Så det bliver interessant at følge udviklingen hos finske Bike.

Vil du være motorcykeljournalist?
Og når talen falder på friske nye input, så er vi her på MagaCin absolut ikke uimodtagelige for den slags.
Så hvis du selv synes det kunne være fedt at skrive om motorcykler, har en vis indsigt i emnet, er nogenlunde hæderligt køreteknisk velfunderet, og er rimeligt fortrolig med det danske sprog, så er nye freelancere altid meget velkomne hos MagaCin.
Et bijob der kan byde på en masse herlige oplevelser, som man kun vanskeligt kan få på anden vis.

Hvis en plads som freelancer hos MagaCin har din interesse, så kontakt endelig vores chefredaktør via e-mail på [email protected] med lidt information om dig selv, og eventuelt et eksempel på en historie du har skrevet.

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start