Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Opdateret KTM RC 390 lækket

Detaljer fra et investormøde har sneget sig ud på nettet

Steffen F. Olesen
08/09-2020 kl. 10:04

Pierer Mobility AG, moderkompagniet bag motorcykler som KTM og Husqvarna, afholdte for nylig et møde for deres investorer, hvor de fremlagde virksomhedens nærmeste fremtidsplaner.
Uddrag af mødet har fundet vej til det utilgivelige internet, og giver os mulighed for, at kaste et diskret blik direkte ind i djævlens hule; og noget tyder på at der er en fræk lille sag på vej.

Imens Husqvarna arbejder stødt på udviklingen af de elektriske E-01 og E-Pilen, er KTM nemlig på nippet til at afsløre en stærkt opdateret RC 390.

2021 versionen af KTM RC 390 blev for ikke så længe siden spottet på europæiske veje under en testtur, hvor den var iklædt kåber som – udover farveskemaet – lignede noget der er klar til produktion.

Nu har et lille grumset billede af den produktionsklare 2021 model som sagt fundet vej ud på det utilgivelige internet, og den ser sprød ud!
Da nyheden endnu er super frisk, kan vi grundet copyright desværre ikke bringe billeder her, men bare rolig; går alt som det plejer, er det meget snart at finde mange steder på nettet.

Den lille racer har ifølge billedet fået en ordentlig makeover, så den lever op til tidens moderne standard. Det nye look bliver så nydeligt komplimenteret af et blåt og orange farveskema, som umiddelbart ligner noget der er affødt af KTM’s nuværende MotoGP lineup.

Den lavtflyvende dobbelt forlygte vi kender fra tidligere versioner, er udskiftet med en mere moderne LED lygteføring, som at dømme fra det meget lille billede i utrolig ringe kvalitet, er hentet ned fra samme hylde som til størstedelen af det nyere modelprogram.
Styrkåben ser en anelse bredere ud en på forgængeren, og sidekåberne er slankere og mere kantet.
Modellen er også udstyret med nogle super slanke alu-ruller, og en udstødning som højst sandsynligt er formet så den passer ind i den nye Euro-norm.

Spionbilleder afslører at modellen er udstyret med et revideret bagstel, hvilket i samarbejde med forbedret førerergonomi, tilgodeser høje personer i sadlen.

2021 KTM RC 390 forventes at beholde den vandkølede enstamper-motor på 373cc – som ind til nu har leveret omkring 44 heste – da den jo skal kunne holde sig inde for A2 grænsen.
Derimod er der sket noget interessant med den forreste bremseskive; den er monteret direkte på forhjulets eger, og ikke ved navet som før.
Det nye design bidrager til at holde vægten nede, og hvem ved, måske endda færre skæve bremseskiver i fremtiden?

Hertil er det vel ikke for meget at forvente, at modellen udstyres med fuld TFT instrumentering, der som minimum indeholder de features vi finder på Duke 390, samt dual-channel ABS, slipper kobling og WP affjedring både for og bag.

 

Skriv et svar

Denne side bruger cookies

Læs mere