Opdateret KTM 890 Adventure R til 2023 - MagaCin
FacebookYoutubeTwitterInstagram
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Opdateret KTM 890 Adventure R til 2023

KTM giver til 2023 deres højbenede 890-eventyrer en overhaling
Steffen F. Olesen
19/09-2022 kl. 13:37

Er du stødt på testen af KTM 890 Adventure R kan du ikke være i tvivl om, at producenten mener det oprigtigt når de siger, at 890 Adventure R er en offroad adventurebike.

Nicolaus’ holdning til KTM 890 Adventure R var i hvert fald klar, og gentagende gange har han faktisk overvejet modellen som sin næste personlige rejsemakker.

Nyt til 2023
Det er ikke kun MagaCin’s freelance-skribent som finder den højbenede 890’er interessant; nej, faktisk er KTM 890 Adventure R, flere steder i verden, anset som værende én af de absolut bedste i sin klasse.
Hvilket måske ikke er så mærkeligt når man tænker på, at KTM har trukket en del på sin erfaring og succes ved eksempelvis Dakar Rally.
Og til 2023 forlyder det, at KTM har kælet lidt om eventyreren, og udstyret den med en skovlfuld hardware såvel som software.

Rent visuelt har modellen, som du kan se på billederne over artiklen, fået en overhaling. Og for at understrege, at KTM 890 Adventure R ikke er blevet blød i knæene med de seneste opdateringer, har man med det friske design kigget vej af KTM 450 Rally Replica.
en seriøst hardcore knoldhopper, som kan prale af titlen Danmarks dyreste KTM.

Bag den afkortede vindskærm finder vi på 2023-udgaven af KTM 890 Adventure R en dugfrisk TFT-instrumentering, hvor der på den 5″ store skærm let kan navigeres rundt i alt lige fra navigation, musik og opkald, til køreprogrammer og KTM vejhjælp.

MTC, som KTM’s traction control hedder, er af den nyeste slags, der nu gør brug af en såkaldt 6D IMU, så der er nogenlunde ro på ekvipagen når der drejes, gives gas og bremses.
Ja, faktisk også når forhjulet sættes ned igen efter en wheelie, hjælper systemet på vej til en rolig landing.

Men noget af det mest praktiske er, at Offroad ABS nu aktiveres automatisk, så snart modellen sættes i Offroad- eller Rally Mode.
Herved reduceres ABS’ens indvirkning på forhjulet og deaktiveres på baghjulet, så det bliver en leg at kringle selv de snævreste manøvrer i skovbunden.
Og netop skovbunden samt skovstier er det fremherskende underlag i videoen, som KTM har delt i forbindelse med lancering af nyheden.

For en ekstra skilling er det også muligt at få låst op for Quickshifter+ og Cruise Control, men er du ikke helt afklaret med, om du vil smide de ekstra mønter for funktioner som disse, kan du faktisk få lov at afprøve dem før du køber.
KTM introducerer sammen med 2023 Adventure R et såkaldt Demo Mode, som tillader føreren at afprøve en stribe funktioner over maskinens første 1.500 kørte kilometer.

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start