Ny forrygende Panigale V4 SP og Supersport 950 - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ny forrygende Panigale V4 SP og Supersport 950

3. afsnit af Ducati World Première 2021
CO
19/11-2020 kl. 17:06

En ny uge, en ny onsdag og endnu en omgang nyheder fra Ducati.
I denne uge kan vi fornøje os med det tredje afsnit i fortællingen Ducati World Première 2021, hvor indholdet i Episode 3 er ret varieret.
Hent endelig en kop kaffe og sæt dig godt til rette inden du ser denne uges afsnit. For videoen Ducati deler i dag varer en god halv times tid, og der er heldigvis lidt for enhver smag.
Du bliver nemlig både præsenteret for den nye Ducati Supersport 950, Ducati’s e-MTB trædecykler med elektrisk hjælpemotor og sidst men ikke mindst den helt forrygende Ducati Panigale V4 SP.

Ducati Supersport 950
Som du ser i starten af videoen, er Ducati’s superlækre kombination af brugervenlig motorcykel til offentlig vej kombineret med ekstremt sportsligt udseende i 2021 navngivet Ducati Supersport 950.
Et visuelt udtryk der i motorcyklens førsteudgave vandt alles hjerter ved EICMA 2016, da den ved MC-messens traditionelle skønhedskonkurrence løb med titlen som årets smukkeste motorcykel.
I videoen lægges der tydeligvis vægt på, at Ducati Supersport 950 præsenteres både på offentlig vej og lukket bane.
Ingen kan efter at have set testkøreren prikke albuen i asfalten i svingene være i tvivl om modellens duelighed på racerbane, men vi bemærker også, at Ducati til 2021 har lagt sig i selen for at øge komfort og brugervenlighed ved almindelig daglig brug.
Se highlights for modellen under billedet.

Kun få komfortable og brugervenlige motorcykler kan køres så sportsligt
  • Colour
    • Ducati Red fairing with Ducati Red frame and Glossy Black wheel rims
  • Main standard equipment
    • 937 cc Testastretta 11° engine with 110 hp at 9,000 rpm and 93 Nm at 6,500 rpm
    • Euro 5 approval (only for countries where Euro 5 regulation applies)
    • 2-1-2 exhaust system with lower pre-silencer and side silencer with two overlapping outlets
    • Trellis main frame with load-bearing engine
    • Rear trellis subframe
    • Aluminium single-sided swingarm
    • 3-spoke cast aluminium wheels with “Y” design
    • Pirelli Diablo Rosso III tyres in sizes 120/70 ZR17 at the front and 180/55 ZR17 at the rear
    • Fully adjustable Marzocchi fork with 43mm diameter stanchions
    • Adjustable Sachs shock absorber
    • Brembo front brake system with two 320 mm discs and M4.32 calipers
    • Brembo PR18 / 19 self-bleeding radial front brake pump with adjustable lever
    • Hydraulic clutch control with self-bleeding radial pump and adjustable lever
    • Plexiglas adjustable in height in two positions with a range of 50 mm
    • 3 Riding Modes (Sport, Touring, Urban)
    • Full-LED headlight with Daytime Running Light (DRL)
    • Full-TFT colour instrumentation
    • Electronic package with 6-axis inertial platform including: Bosch Cornering ABS; Ducati Traction Control (DTC) EVO; Ducati Wheelie Control (DWC) EVO; Ducati Quick Shift (DQS) up / down EVO
    • Waterproof USB socket under the seat
    • Ready for alarm, heated grips, and Ducati Multimedia System (DMS)

Også til de mest kræsne
2021 Ducati Supersport 950 er i standardudgave nærmest udstyret med alt hvad hjertet begærer i lækre komponenter af høj karat, moderne teknik og elektronik, men det betyder ikke at den specielt kræsne må gå med uforrettet sag.
For hvis der puttes et ekstra S efter modelnavnet, så er der fuld justérbar Öhlins affjedring og bagsædecover med i pakken.
Og hvis det ikke tilfredsstiller feinschmeckeren, så er det såmænd også muligt at tilkøbe både Sport pakken og/eller Touringpakken samt bunker af allerede tilgængeligt eftermarkedsudstyr som eksempelvis Öhlins styrdæmper, et udvalg af kulfiberdele, alternative sæder og meget, meget mere.
En rigtig spændende model som vi både glæder os til, at gå i dybden med når tiden tillader det, og selvsagt også til at teste straks det er muligt.

Ducati e-MTB
i 2021 tilgodeser Ducati også dem, der selv ønsker at bidrage fysisk til miljørigtig fremdrift på to hjul. Det gør den italienske producent med de tre cykler udstyret med elektrisk hjælpemotor, Ducati TK-01RR, Ducati MIG-S og E-Scrambler, som hver især er udstyret med deres helt egne fortræffeligheder.
Det bliver omhyggeligt gennemgået i videoen, men nogle af vores læsere forlod måske skærmen under seancen for at fylde kaffekruset, og det er nok en skam.
For så er de måske gået glip af dette afsnits uhyre spændende afslutning.

Ducati Panigale V4 SP
I videoens afsluttende indslag omtaler Ducati’s officielle testkører Alessandro Valia nemlig ikke blot Ducati Panigale V4 som Ducati’s Sports Bike par excellence med et design nedarvet direkte fra MotoGP, men leverer også en fyrstelig gennemgang af modellen.
Men det fedeste er efter vores mening, da snakken om Ducati Panigale V4 fører videre til præsentationen af den nye nummererede Ducati Panigale V4 SP… et nyt produkt der maksimerer performance på racerbanen for kørere der ikke er professionelle.

Med det logo på kåben er du rigtig godt kørende på racerbane

Udstyret med et hav af lækre stumper som 1,4 kg lettere og stærkere kulfiberhjul, SP Racing Kit, elektronisk assisteret affjedring med fuldt justérbar Öhlins NIX30 43 mm forgaffel og Öhlins TTX36 bagdæmper, radialt monterede Brembo Monobloc Stylema® R 4-stemplede bremsekalibre assisteret af Bosch Cornering ABS EVO der napper om flydende ophængte 330 mm bremseskiver, Brembo MCS 19.21 bremsemaster med fjernbetjent justering, STM-EVO SBK slipper tørkobling, Ducati Data Analyzer og alt hvad hjertet ellers måtte begære, er den nye Ducati Panigale V4 SP den ultimative drengedrøm kun overgået af den svinedyre Ducati Panigale V4 Superleggera.
Særligt den sidste del af videoen tåler efter vores opfattelse gentagne afspilninger.
Yderligere en ny model fra Ducati som vi glæder os til at fordybe os i, når der bliver tid til det, men som kun ganske få særligt udvalgte formentlig får mulighed for at testkøre.
Se de fulde specifikationer for Ducati Panigale V4 SP nedenunder.

Engine

Desmosedici Stradale 90° V4, counter-rotating crankshaft, 4 Desmodromic timing, 4 valves per cylinder, liquid-cooled

Displacement
1,103 cc
Bore X stroke
81 x 53.5 mm
Compression ratio
14.0:1
Power
157.5 kW (214 hp) @ 13,000 rpm
Fuel injection
Electronic fuel injection system. Twin injectors per cylinder. Full ride-by-wire elliptical throttle bodies. Variable length intake system
Exhaust
4-2-1-2 system, with 2 catalytic converters and 4 lambda probes
Gearbox
6 speed with Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2
Primary drive
Straight cut gears; Ratio 1.80:1
Ratio
1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
Final drive
Chain; Front sprocket 16; Rear sprocket 41
Clutch
Hydraulically controlled slipper dry clutch. Self bleeding master cylinder.
Frame
Aluminum alloy “Front Frame” with optimized stiffnesses
Front suspension
Öhlins NIX30 43 mm fully adjustable fork with TiN treatment. Electronic compression and rebound damping adjustment with Öhlins Smart EC 2.0 event-based mode
Front wheel
5-split spoke carbon fiber 3.50″ x 17″
Front tyre
Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Rear Suspension
Fully adjustable Ohlins TTX36 unit. Electronic compression and rebound damping adjustment with Öhlins Smart EC 2.0 event-based mode. Aluminium single-sided swingarm
Rear Wheel
5-split spoke carbon fiber 6.00″ x 17″
Rear tyre
Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
Wheel travel (front/rear)
120 mm (4.7 in) – 130 mm (5.1 in)
Front Brake
2 x 330 mm semi-floating discs, radially mounted Brembo Monobloc Stylema® R 4-piston callipers with Bosch Cornering ABS EVO. Self bleeding Brembo MCS 19.21 master cylinder with “remote adjuster”
Rear brake
245 mm disc, 2-piston calliper with Cornering ABS EVO
Instrumentation
Last generation digital unit with 5″ TFT colour display
Dry Weight
173 kg (381 lb)
Kerb Weight
194 kg (427 lb)
Seat height
835 mm (32.9 in)
Wheelbase
1.469 mm (57,8 in)
Rake
24,5°
Front wheel trail
100 mm (3,94 in)
Fuel tank capacity
16 l – 4.23 gallon (US)
Number of seats
Single seat

Safety equipment
Riding Modes, Power Modes, Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 3, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration

Standard equipment
Ducati Power Launch (DPL), Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2, Full LED lighting with Daytime Running Light (DRL), Ducati Electronic Suspension (DES) EVO with Öhlins suspension and steering damper, Quick adjustment buttons, Lithium-ion battery, Auto-off indicators, Racing style handle grips, Chain guard, Carbon fiber wheels, Carbon fiber front mudguard, Wings in carbon fiber, Adjustable rider footpegs in aluminium with heel guard in carbon fiber, Billet aluminium steering stem with bike number.

Additional equipment
Machined mirror block-off plates, License plate mount removal plug, Carbon fiber clutch cover,Ducati Data Analyzer+ (DDA+) with GPS module

Ready for
Ducati Multimedia System (DMS), Anti-theft, Heated grips
Warranty (months)
24 months unlimited mileage
Maintenance (km/months)
12,000 km (7,500 mi) / 12 months
Valve clearance adjustment (km)
24,000 km (15,000 mi)
Standard
Euro 5
Consumption/Emissions
7,6 l/100km – CO2 175 g/km
Disclaimer Euro 5
*Only for countries where Euro 5 standard applies.



Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start