KTM 390 Adventure opdateres til 2022 - MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

KTM 390 Adventure opdateres til 2022

Et par opdateringer på KTM 390 Adventure til 2022

Steffen F. Olesen
04/12-2021 kl. 06:00

Siden den lille eventyrer fra KTM ramte markedet, har den måtte stå på mål for både ros og kritik fra anmeldere verden over. Og som du kunne høre i MagaCin’s test af KTM 390 Adventure tilbage i sommeren 2020, så synes vi bestemt ikke, at kritikken er berettiget på alle punkter.

I testen forlyder det, at selvom modellen har fundament i Duke 390, så kan man drage rigtig mange paralleller til 790 Adventure, og det er lige præcis her, det går galt for flere af vores udenlandske kollegaer.
KTM 390 Adventure er nemlig sin helt egen, og fortjener ikke at blive sammenlignet med en større og dyrere model. For den er, hvad den er!

Konklusionen i ovenstående test fortæller, at KTM med 390 Adventure har udviklet en rigtig god adventurebike for nybegyndere såvel som let øvede, og til 2022 har producenten angiveligt forbedret den lette og billige eventyrer.

KTM 390 Adventure 2022
Den seneste version af KTM 390 Adventure leveres stadig med hjul i en 19″/17″ kombination, som det sig hør og bør på en rigtig adventurebike, men til 2022 har KTM rettet lidt på støbeformen, således at egerne nu udspringer af fem punkter frem for seks.
Og til de som går super meget op i knoldhopperi, så er det naturligvis stadig muligt, at købe trådegerfælge fra KTM’s PowerParts katalog.

Vi ved endnu ikke hvad ændringen har at sige i forhold til den i forvejen meget lave vægt, men det er ikke ret sandsynligt, at modellen har taget på i vægt.
Til 2022 kommer KTM 390 Adventure på et par Continental TKC 70.

Hertil har producenten givet elektronikpakken en overhaling, hvor der for Traction Control fremover vil være to forskellige modi (Street og Offroad), hvor Offroad tillader elektronikken at slippe tøjlerne en smule, men nu forbliver motorcyklen i det bestemte køremode i tilfælde af uplanlagte motorstop, hvor man tidligere skulle klikke over i offroad ingen inden man besteg den næste udfordring.
Det samme gør sig gældende for ABS-systemet, som man helt kan frakoble på baghjulet, men som også hoppede tilbage til standardindstilling hvis motoren gik ud på den tidligere model.

Og slutteligt kan man jo ikke lancere en opdateret model, uden at have pillet lidt ved farveskemaet.
Så næste år kan KTM 390 Adventure erhverves i KTM’s racing farver (blå/orange) – ligesom KTM RC 390 – men også i en mere diskret grå/orange kombination.

Skriv et svar