EICMA: Ny Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Honda Africa Twin får udstyrstvilling

Africa Twin Adventure Sports udstyrsvariant - til ekstra ujævn underlag og længere ture
Mathias B. Høj
23/11-2017 kl. 10:23

Honda benyttede EICMA 2017 til at præsentere en anden udstyrsversion af Africa Twin, nemlig Africa Twin Adventure Sports. Standardversionen er også blevet opdateret til 2018 og på de fleste områder, er specifikationerne de samme. Du kan læse om 2018-standardversionen her.

Forskellen i forhold til standardversionen er, ifølge Honda, for at tilgodese chauffører, der vil køre rigtig langt på deres African Twin. Således er tankens volume øget med 5,4 L., så aktionsradius skulle blive over 500 km – afhængig af bagage, underlag og bildæk på selve chaufføren.

Men Adventure Sports er også velkørende hvor asfalten stopper og sammenlignet med standardversionen er den højere, med et fladere sæde og en mere oprejst køreposition. Sædet kan justeres 20 mm. i højden. Selve frihøjden er 20 mm højere end på standardversionen. Ligesom CRF400R Rally har Adventure Sports et 21/18 tommers egerhjul foran.

Showa affjedring foran og bagtil er naturligvis fuldt justerbare – med 22 mm ekstra frigang fortil i forhold til standardversionen. Affjedring bagtil kan justeres på et drejehåndtag.

Kåbe og vindskærm giver mere vindbeskyttelse, men er også større end på standardversionen. Vindskærmen er 80 mm højere. Der er kommet varmehåndtag og strømudtag for ekstra komfort. Motoren skal også have det godt og har derfor fået beskyttelse i form af en stor bundplade og ellers beskyttes Adventure Sport'en af et rørsystem, som vi kender det fra mange eventyrmaskiner.

Priserne starter ved 219.995 kr.

Specifikationer:

ENGINE

Type

Liquid-cooled 4-stroke 8-valve parallel twin with 270° crank and uni-cam

Displacement

998cm3

Bore & Stroke

92.0 x 75.1mm

Max. Power Output

70kW/7,500rpm (95/1/EC)

Max. Torque

99Nm/6,000rpm (95/1/EC)

FUEL SYSTEM

Fuel Capacity

24.2 litres

Fuel consumption (WMTC mode)

MT: 21.7 km/l (WMTC)
DCT: 21.8 km/l (WMTC)

DRIVETRAIN

Clutch

MT: Wet, multiplate with coil springs, Aluminium Cam Assist and Slipper clutch

DCT: 2 Wet multiple clutches

Gearbox / Transmission Type

Constant mesh 6-speed MT / 6-speed DCT with on and off-road riding modes

Final Drive

O-ring sealed chain

FRAME

Type

Steel semi-double cradle type with high-tensile strength steel rear subframe

CHASSIS

Dimensions (L x W x H)

2,340 x 930 x 1,570mm

Wheelbase

1,580mm

Seat Height (STD position / Low position)

900/920mm

Ground Clearance

270mm

Kerb Weight

243 kg (MT), 253kg (DCT)

Turning Radius

2.6m

SUSPENSION

Suspension (front)

Showa 45mm cartridge-type inverted telescopic fork with hydraulic dial-style preload and damping (compression & rebound) adjuster, 252mm stroke, 224mm axle travel

Suspension (rear)

Monoblock cast aluminium swing arm with Pro-Link with gas-charged damper, hydraulic dial-style preload adjuster and rebound damping adjustment, 240 mm rear wheel travel, 101 mm stroke

WHEELS

Wheels Front

Wire spoke with aluminium rim

Wheels Rear

Wire spoke with aluminium rim

Rim Size Front

21M/C x MT2.15

Rim Size Rear

18M/C x MT4.00

Tyres Front

90/90-21 tube type

Tyres Rear

150/70-R18 tube type

BRAKES

ABS system type

2-Channel with rear ABS off switch

Type Front

310mm dual wave floating hydraulic disc with aluminium hub and radial fit 4-piston calipers and sintered metal pads

Type Rear

256mm wave hydraulic disc with 1-piston caliper and sintered metal pads. Also Lever-Lock Type Parking Brake System on DCT model with additional slide type 1-piston caliper

INSTRUMENTS & ELECTRICS

Instruments

Rally style negative LCD instrument display including: Riding Modes, Speedometer, Tachometer, Fuel, Gear position, ABS, HSTC, Odometer, Trip and Clock

Headlight

Dual LED (1 High/1 Low)

Taillight

LED

Indicators

LED

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start