Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Bimota Tesi H2 Carbon Edition

Når det ekslusive ikke er ekslusivt nok

Mikkel Sølvkjær
21/02-2021 kl. 05:00

Lige siden bomben sprang ved Eicma 2019 har vi været dybt fascinerede af det tekniske vidunder Bimota og Kawasaki har formået at stykke sammen.
Kawasaki Heavy Industries købte 49,9% af aktierne i det legendariske italienske selskab, og straks åbnede der sig en verden af imponerende high-tech, svimlende dataark og vanvittigt design.

Det mest bemærkelsesværdige aspekt ved Tesi H2, var selvfølgelig genindførslen af forhjulet, der over en fast aksel kontrolleres gennem forhjulets nav og affjedres af en dæmperenhed, der er placeret lidt længere tilbage.
Men hjertet i foretagendet er Kawasaki’s altid imponerende kraftværk, der også danner platform for den oprindelige Ninja H2 og den stærke streetbike Z H2.

Teknologien danner bunden for vilde designmuligheder på Tesi H2

Tesi H2 er blevet testet på bane og har allerede fundet vej til enkelte forhandlere – i første omgang nogle heldige franskmænd.

Men vejen har været lang for Bimota’s vidundermissil, da Covid-19 har bremset produktionen, og skuffet en del nysgerrige motorgale rigmænd med blafrende pengesedler i hånden undervejs.
Det har dog blot betydet endnu mere tid til udvikling og forfinelse af Bimotas hypermissil, hvor man på producentens sociale medier jævnligt har kunne se videoer og billeder af, hvad de fik tiden til at gå med under pandemien..

Udsigten til at produktionen kun tæller 250 eksemplarer af Tesi H2, gør den til et fuldstændig enestående mål for det absolut mest ekslusive og unikke tekniske vidunder med to hjul man kan eje.

Et ansigt i skinnende kulfiber

Indtil nu – for Bimota hæver nu indsatsen yderlige og præsenterer en endnu lækrere Carbon version.
Vi taler stadigvæk om den kompressorladede H2 motor, Brembo Stylema kalibre, Öhlins TTX afjedring, seks-akset Bosch IMU og alt hvad det indebærer af elektronisk legetøj, nu er alt bare beklædt med fint vævet kulfiber.

Fra top til tå er Tesi H2 Carbon klædt med det dyre letvægtsmateriale, og det slår motorcyklens status som hovedvendende hyperbike fast i sten.
Med de spektakulære kåbedele følger også en ny special grafik med i købet, og der skal altså punges en del penge op, hvis motorcyklen skal stå og pynte hjemme i stuen – 515.000 danske kroner uden nogen former for afgift og registreringer koster vilddyret.

Den ville da pynte meget godt blandt potteplanterne derhjemme

Vores gæt er, at du skal være ret hurtig på aftrækkeren for at få fat i en Bimota Tesi H2 Carbon, for oplaget er begrænset til 10 styk, og indtil videre er der ikke planer om at producere flere.
Men hvem ved, måske sælger de som varmt brød, og så skal der jo flere maskiner ud til folket – altså dem med en ganske stor tegnebog.

Skriv et svar