Når det er sagt, er det noget af en laber konceptmodel, Ducati har fremvist. Et simpelt, men meget aggressivt design, som sikkert kan medvirke til at vinde kunder over på den elektriske side. Ducatis administrerende direktør, Claudio Domenicali, har for nylig udtalt at "fremtiden er elektrisk" og at Ducati ikke er langt fra at kunne starte decideret masseproduktion af elektriske motorcykler op.
Ducati Zero hedder modellen - hvilket kan tolkes på flere måder. Ikke mindst som en krigserklæring til Zero Motorcycles,
At Ducati også vil kunne tilbyde sine kunder elektriske produkter er ikke overraskende - men det er overraskende at de så tæt på at kunne starte en produktion op. Harley-Davidson har just lanceret sin LiveWire, men selv i Italien vil Ducati få kamp til stregen fra Energica.
Der er intet meldt ud om priserne, men undertegnede vil æde sin gamle styrthjelm på, at priserne holder sig oppe i premiumniveauet. Og derved vil nærliggende konkurrenter være eksempelvis lynhurtige Lightning, frem for producenter som Super SOCO, med lavere specs og mere folkelige priser.
Hidtil har Zero Motorcycles været nogle af de mest kendte producenter af elektriske motorcykler - og det er ikke lang tid siden MagaCin testede én. Spændende om Ducatis indtræden på markedet kommer til at ændre radikalt på det.