Billeder af 2021 ZX-10R undsluppet - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Billeder af 2021 ZX-10R undsluppet

Det grønne uhyre får en overhaling
Mikkel Sølvkjær
06/11-2020 kl. 09:20

Den nyeste udgave af den grønne racer er netop dukket op på det mørke internet, og vi ved nu, at data på modellen er blevet verificeret hos Australia’s department of Infrastructure, Transport, Cities and Regional Development i august måned.

Datadokumenterne byder ikke på en lang liste af overvældende ændringer, men det ser ud til at særligt kåbedelene står for skud, men motoren er naturligvis også opdateret med henblik på kravene fra Euro5 direktiverne.

Fotografierne består af fire separate rammer, der er samlet til et enkelt billede, og desværre er opløsningen ikke alt for god, så vi har valgt at dele det på midten.
Vi kan godt tillade os at dvæle ved et par detaljer inden den planlagte afsløring af flere Kawasaki modeller d. 23 november, hvor vi med al sandsynlighed får en ordentlig præsentation.

ZX-10R får en overhaling til 2021, men ingen winglets

Vi får et blik på bade ZX-10R og ZX-10RR, med R i sort/grøn og RR i ægte diskoteks-neon stil, og selvom billederne er dårlige, så er det muligt at danne sig et indtryk af den nye H2 inspirerede front med lidt smallere forlygte, sikkert med LED lys, og et TFT display.

Certifikationen fra de australske myndigheder angiver samme effekt på tusinder’en som sidste år, altså 200 hk, men nu bliver de leveret ved 13.200 o/m. mod 13.500 o/m. på 2020 modellen.
Samtidigt har RR fået en enkelt hest mere i stalden, som også sparker også fra sig ved lidt lavere omdrejninger end tidligere set, og alt tyder på, at også her er motoren revideret med henblik på at overholde restriktionerne.
Præcist hvad Kawasakki har gjort i forhold til opdatering af motoren kan vi af gode grunde ikke melde ud endnu..

ZX-10RR med 201 hk ved 13.500 o/m.

Umiddelbart ser det ud til at forgaffel og bremsekalibre er overført fra den tidligere version, og selve stellet og motorcyklens opbygning tyder også på, at det ikke er en nytænkning men mere en opdatering af raceren.
Hvorfor dog også ændre drastisk på noget der fungerer så godt?

Vægten af et fuldtanket bæst er registreret med samme 206 kg som sidste år, men det kan være, at vi bliver overraskede over specifikationerne d. 23 november, for det er svært at se tingene ordentlig på disse fotos.

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start