Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Også til de tunge drenge

Over 200 kg er intet problem

Tommy Rønn
20/06-2010 kl. 08:00

Det af MagaCin meget roste Bridgestone BT023 kan nu også fås til de store og tunge motorcykler. Med efternavnet GT er Bridgestone BT-023GT optimeret til supertourerene og de tungeste sportstourer.

På BT-023GT er siderne stivere og karkassen stærkere, så dækket ikke deformeres når det belastes af de store maskiner.

De største sportstourer er meget populære i Danmark og deres kunder kan nu også købe et godt dæk. Det vil også undre hvis ikke det Danske Politi begynder at benytte Bridgestone BT-023GT på deres Yamaha FJR 1300.

0 personer snakker om “Også til de tunge drenge

  1. Jeg vil så bare sige om dette "meget roste" BT023.

    Jeg kører på en Yamaha TDM 900, og fik monteret BT023 på den. Efter ca. 4000 blandede kilometer, var bagdækket allerede kørt fladt på toppen, og efter 7000 km valgte jeg at skifte det.

    Jeg mener jo at det er alt for få kilometer på sådan et opreklameret dæk. Og en TDM har jo "kun" 87 hk. så det bliver ikke rykket istykker.

    Jeg har ligeledes 2 venner som også kører på BT023, også deres var flade på toppen efter 3-4000 km.

  2. Ydermere kan lige tilføjes, at jeg også skiftede fordækket ved de 7000 km. da det allerede begyndte at blive savtakket efter 3500 km., og var klar til containeren efter 7000 km 🙁

    Jeg fik istedet monteret Michelin Pilot Road 2, som i stort set alle tests, slår Bridgestone med flere længder.

    En kammerat har indtil videre kørt 11000 km. på sine Pilot Road2, og det på en cykel med 150 hk., og hans dæk er stadig lige så pæne runde som da de var nye.

  3. KUNNE have noget med dæktrykket at gøre, men jeg er da 112 % tilfreds med dækket, som jeg fik monteret på min V-Strom 1000 i år! Profilen er stadig pænt rund. Kunne selvfølgelig skyldes, at jeg måske gasser mere ud af kurverne? Vides ikke! Da der først nu er kommet et BT 023 Front, og jeg ikke har fået monteret endnu, kan jeg ikke udtale mig om det!

Skriv et svar