Test: 2023 Honda CL500 - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Test: 2023 Honda CL500

Fed funky femhundrede-kubikker | 𝗦𝗲 𝗵𝗲𝗹𝗲 𝘃𝗶𝗱𝗲𝗼𝗲𝗻 𝗻𝗲𝗱𝗲 𝗶 𝗮𝗿𝘁𝗶𝗸𝗹𝗲𝗻
CO
09/04-2023 kl. 06:02

Der blev blandt deltagerne ved Honda’s præsentation af mærkets 2023 nyheder under efterårets store mc-messe EICMA 2022 i Italien sporet en række overraskede udbrud, da japanerne præsenterede mærkets frække nye urbane Scrambler Honda CL 500.

Se eventuelt artiklen, Lynhurtigt overblik over 2023 Honda nyheder præsenteret på EICMA, måske også Video: En rundtur på EICMA 2022 eller alternativt MagaCin’s livestream fra Honda’s event på EICMA sidste efterår.

Frisk supplement i mellemklassen
Den nye søstermodel i mellemklassen i Honda’s modelprogram supplerer Honda CBR500R, Honda CB500X, Honda CB500F og Honda CMX500 Rebel, og denne skribent har lidt frejdigt valgt, at betegne 2023 nyheden som en fed funky femhundredekubikker.

En moderne fortolkning af et klassisk 1960 – 1970’er tema og et alternativ for dem der mener, at CBR500R opleves lige sportslig nok, for dem der er af den opfattelse, at der ikke er kant eller såkaldt “street-credit” nok over CB500F, hvis den rebelske CMX 500 fremstår en smule for adstadig og tilbagelænet, eller hvis CB500X trods alt er en tand for eventyrlig.

Fem forskellige søstre
Trods de meget forskellige visuelle udtryk har samtlige de nu fem søstermodeller et umiskendeligt slægtskab, og Honda fremhævede blandt andet i forbindelse med lanceringen af CL500, at modellen er udstyret med samme stel og motor som Honda CMX 500 Rebel.

Stellet huser da også den samme marginalt overkvadratiske vandkølede tocylindrede 471cc motor med en boring/slaglængde på 67 x 66,8mm, 180° letvægts krumtap og balanceaksel, og flere internt friktionsreducerende tiltag i følge Honda’s officielle internationale pressemateriale leverer 46.6 hestekræfter ved 8.500 omdr. og et maksimalt drejningsmoment på 43,4 Nm ved 6.250 omdr.

Lad os indlede med en lille kommentar vedrørende stellet.

CMX500 stel?
Det viste sig nemlig under den uddybende beskrivelse af stellet ved Honda’s nyligt afviklede pressepræsentation for Honda CL500 i Sevilla i Spanien, at CL500 ikke blot har fået sit helt eget bagstel, men også at der er fiflet en smule omkring kronrøret (måske med bøsninger?), så forgaflen på CL500 står en smule stejlere end på CMX 500 Rebel.

To view the full article you must subscribe or buy access to this article
  • MagaCin Adgang  —  DKK 29,00 / måned
  • MagaCin Adgang 3 mdr.  —  DKK 69,00 hver 3 måneder
  • MagaCin Adgang 6 mdr.  —  DKK 119,00 hver 6 måneder

Faktureringsoplysninger

Danmark

Din ordre

Product
Quantity
Total
Cart Subtotal DKK 0,00
Order Total DKK 0,00
  • Betalingskort

Dine personlige data vil blive anvendt til at gennemføre din bestilling, understøtte din brugeroplevelse på webshoppen, og til andre formål, som er beskrevet i vores Politik for personoplysninger.

Del med en ven

lock

Lås op nu
... og se resten af artiklen

(Mere end 12.000 artikler)
Se flere fordele

Vælg dit MagaCin abonnement

Opsig når som helst
1 måned
DKK 29
  •  Normalpris
  • Fuld adgang
  •  Fordele
  • ✔ Færre reklamer
Opsig når som helst
3 måneder
DKK 69
  • Spar 20%
  • Fuld adgang
Opsig når som helst
6 måneder
DKK 119
  • Spar 30%
  • Fuld adgang
Abonnementet til 29 kr./måned. Mindstepris: 29 kr. Opsig når du vil, til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Betal med mobilepay Betal med dankort Betal med visa Betal med mastercard
Giver børn en ny start