Nyt fra AMK – Road Racing
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Nyt fra AMK – Road Racing

AMK – Road Racing deltog i weekenden d. 9/10 september i Historisk Weekend på Ring Djursland.
AMK Road Racing
15/09-2017 kl. 13:55

Ring Djursland betegnes som Danmarks sværeste racerbane. Kombinationen af stigninger og fald, samt korte langsider og skarpe sving, er det virkelig en bane der udfordrer kørene.

Motorkraft er ikke nok, det er i den grad osse kørenes egenskaber på cyklen, der er afgørende for resultatet.

Kørene udtalte bl.a. ”Det er en fed bane, som er tekninsk svær og man har fordel af at kende banen.” – ”Den er god til de klassiske motorcykler pga. de korte langsider.”

Banen ligger i kuperet terræn og er omgivet af marker og en smuk natur.

Vejret viste sig ikke fra sin pæne side og det gav meget vand fredag, dette gjorde at banen var glat og en del kørere røg af banen under tidstagningen om lørdagen. Lørdag holdte det dog tørt og AMK – Road Racing fik afviklet alle heat uden de store komplikationer. Søndag startede ud med solskin, men lige da starten gik kom der en rigtig stor og tung regnbyge, hvilket resulterede i en meget våd og glat bane. Der var en del kørere der røg af og det var ikke helt uden risiko at køre på så våd en bane.

67 kørere var meldt til og der var en rigtig god stemning i pitten hos AMK – Road Racing. 

Det møder man altid, uanset vind og vejr. Alle hjælper alle og hyggesnakken går i alle kroge og hjørner hos AMK – Road Racing.

Trods vejret var der mødt mange tilskuere op og der var osse mange Historiske billøb man kunne følge, samt se de udstillede biler.

Kører nr 43, Jens Brockdorff havde debut med sin Suzuki TR 750, som er den eneste af sin slags i Danmark. Cyklen er specialbygget af Søren Sigen bl.a. med stel fra Canada, tørkobling fra New Zeeland og mange andre dele fra hele verden. Desværre røg den osse af på den våde bane, men fik kun overfladiske skrammer.

AMK – Road Racings ”kontor” på banen kaldes ”Raceoffice”, her kan kørene få info til start, resultater mv. Raceoffice er en campingvogn, som så mange andre og defor heller ikke altid let at finde på banerne, mellem de mange andre campingvogne. 

AMK – Road Racing har derfor påsat folie med egne kørere på motorcykler og AMK’s logo samt ”Raceoffice” hele vejen rundt. Det er både flot og gør samtidig Raceoffice let genkendelig.

Selvom vejrguderne gjorde det lidt svært på banen, har det været en god weekend for AMK – Road Racing, alle kom sikkert i mål, uden større skader og med humøret i behold.

S. Christensen

Resultater Historisk Weekend på ring Djursland 9/10 september 2017:

MC Classic 1 – Heat 1:

Classic 4 (251-350 ccm. 2-takt t.o.m. 1967 – 4-takt t.o.m. 1972) – 1. Hans Henning Pallesen ( # 31 ) – 2. Peter Jørgensen ( #4 ) – 3. Jan Nielsen ( # 22 ).

Classic 2B (A) (under 50 kubik, 1961-83, luftkølet) – 1. Magnus Zwicky Burkal ( # 49 ) – 2. Per Søegaard ( # 8 ) – 3. Søren Klosterskov Nørgaard ( # 18 ).

Classic 2B (W) (under 50 kubik, 1961-83, vandkølet) – 1. Søren Lemming ( # 17 ) – 2. Peder Ovesen ( # 1 ) – 3. Jon Nordstrøm ( # 50 ).

MC Classic 2 – Heat 1:

Classic 5 ( 500 cc. 351-500 cc. – 4-takt t.o.m. 1972) – 1. Peder Ovesen ( # 1 ) – 2. Jan Brouwer ( # 99 ) – 3.  Bo Gregers Poulsen ( # 3 ).

Classic 6 (750 cc. 501-750 cc. 2-takt t.o.m. 1972) – 1. Lars Sandberg ( # 97 ) – 2. Torben Thygesen Hansen ( # 61 ) – 3. Lars Gregers Poulsen ( # 62 ).

Classic 7A (Forgotten Era 1300 cc, 2-takt 1968-79 – 4-takt 1973-79) – 1. Claus Høj Pallesen ( # 51 ) – 2. Christian Søholt ( # 78 ) – 3. Hans Jørgen Kordovsky ( # 5 ).

Classic 7B ( Forgotten Era ? ) – 1. Peter Jørgensen ( # 66 ).

MC Classic 3 – Heat 1:

Classic 7C-F1 (2-takt til 500 cc, 4-takt til 1100 cc, 1980-87) – 1. Mike Spile ( # 27 ) – 2. Claus Ottesen ( # 29 ) – 3. Jørgen Flintholm ( # 36 ).

Classic 7C-F2 (2-takt til 400 cc, 4-takt til 600 cc, 4-takt 2-cylinder til 750 cc, 1988-98) – 1. Torben Michael Jensen ( # 72 ) – 2. Orla Madsen ( # 127 ) – 3. Jacob Jepsen ( # 73 ).

Classic 7D-SB (Maskiner 1988-98 4-takt 4-cyl. 600-750 ccm, 3 cyl. 600-900 ccm, 2-cyl. 750-1000 ccm.) – 1. Rene Prang ( # 13 ) – 2. Michael Møller Pedersen ( # 58 ) – 3. Brian Glyngø Pedersen ( # 569 ).

Classic 7D-SS (Maskiner 1988-98 4-takt 4-cyl. 400-600 ccm, 2-cyl. 600-750 ccm.) – 1. John Korsbak ( # 33 ) – 2. Søren Hannibal ( # 37 ) – 3. Anders Fjellerup Jarmer ( # 38 ).

MC Classic 1 – Heat 2:

Classic 4 (251-350 ccm. 2-takt t.o.m. 1967 – 4-takt t.o.m. 1972) – 1. Ole Andresen ( # 95 ) – 2. Jan Nielsen ( # 22 ) – 3. Benny Lysen ( # 6 ).

Classic 2B (A) (under 50 kubik, 1961-83, luftkølet) – 1. Magnus Zwicky Burkal ( # 49 ) – 2. Søren Klosterskov Nørgaard ( # 18 ) – 3. Lars Jensen ( # 111 ).

Classic 2B (W) (under 50 kubik, 1961-83, vandkølet) – 1. Søren Lemming ( # 17 ) – 2. Jens Jørn Lemming ( # 24 ) – 3. Jon Nordstrøm ( # 50 ).

MC Classic 2 – Heat 2:

Classic 5 ( 500 cc. 351-500 cc. – 4-takt t.o.m. 1972) – 1. Vagn Jensen ( # 16 ) – 2. Jan Brouwer ( # 99 ) – 3.  Bo Gregers Poulsen ( # 3 ).

Classic 6 (750 cc. 501-750 cc. 2-takt t.o.m. 1972) – 1. Lars Sandberg ( # 97 ) – 2. Benny Lysen ( # 6 ) – 3. Torben Thygesen Hansen ( # 61 ).

Classic 7A (Forgotten Era 1300 cc, 2-takt 1968-79 – 4-takt 1973-79) – 1. Poul Erik Pedersen ( # 25 ) – 2. Christian Søholt ( # 78 ) – 3. Hans Jørgen Kordovsky ( # 5 ).

MC Classic 3 – Heat 2:

Classic 7C-F1 (2-takt til 500 cc, 4-takt til 1100 cc, 1980-87) – 1. Mike Spile ( # 27 ) – 2. Claus Ottesen ( # 29 ) – 3. Allan Poulsen ( # 68 ).

Classic 7C-F2 (2-takt til 400 cc, 4-takt til 600 cc, 4-takt 2-cylinder til 750 cc, 1988-98) – 1. Torben Michael Jensen ( # 72 ) – 2. Orla Madsen ( # 127 ) – 3. Jacob Jepsen ( # 73 ).

Classic 7D-SB (Maskiner 1988-98 4-takt 4-cyl. 600-750 ccm, 3 cyl. 600-900 ccm, 2-cyl. 750-1000 ccm.) – 1. Rene Prang ( # 13 ) – 2. Brian Glyngø Pedersen ( # 569 ) – 3. Asbjørn Hannibal ( # 76 ).

Classic 7D-SS (Maskiner 1988-98 4-takt 4-cyl. 400-600 ccm, 2-cyl. 600-750 ccm.) – 1. Anders Fjellerup Jarmer ( # 38 ) – 2. John Korsbak ( # 33 ) – 3. Søren Hannibal ( # 37 ).

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start