Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Michael Møller Pedersen på Mugello test

Regn og svære betingelser i Italien for Michael Møller Pedersen

Michael Møller Pedersen
03/04-2013 kl. 15:45

Årets første test foregik på Mugello banen i Italien, hvor Michael Møller Pedersen med hjælp fra en affjedrings specialist fra Bitubo skulle prøve at finde det bedst mulige grund setup til den nye Aprilia ”RSV4 Factory APRC” Superbike racer. Der var planlagt en række ændringer på styrgeometri og affjedring på raceren som skulle give bedst muligt indtryk af hvordan den fremover skal stilles til de forskellige racerbaner.

Desværre var det regnvejr i området omkring banen og det blev kun til i alt 10 omgange på slicks (tørvejrsdæk uden mønster), på en næsten tør bane med mange våde områder som gjorde det meget vanskeligt at presse den nye Aprilia tilstrækkeligt uden at risikere styrt, så de mange små ændringer kunne derfor ikke testes under optimale forhold.

Det blev imidlertid til en masse omgange på en våd bane med regndæk og tiden blev i stedet udnyttet til at finde et brugbart regnvejrs setup til cyklen.

Michael nåede på trods af de svære forhold af få en fornemmelse af racerens nye elektronik pakke som indeholder funktioner som tractioncontrole, antiwheeliecontrole, justerbar motorbremse og meget mere, alle ting som med korrekt indstilling kan hjælpe til hurtigere omgangstider.

”Jeg har fået et rigtig godt førstehåndsindtryk af den nye racer, og den har bestemt vinder potentiale, jeg skal bare bruge nogle flere kilometer på nakken af den for at få styr på de sidste indstillinger af elektronikken og chassiset”

Michael deltager i 2013 i DM Superbike hvor målet er at slutte i top tre og den Tyske serie Deutcshe Rundstrecken Championship med henblik på at lære de tyske baner at kende og derved at blive klar til deltagelse i den internationale tyske IDM serie i 2014. Næste løb er første afdeling af Superbike DM på Slovakiaring i Slovakiet hvor der op til løbet vil være tre dages test. Michael håber at kunne skaffe de nødvendige dele inden, så de sidste detaljer kan komme på plads inden første løb.

Skriv et svar