Generic 125ccm til alle - lancere 3 nye 125 modeller
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Generic 125ccm til alle

Det Østrigske motorcykel mærke Generic, lancere 3 nye 125ccm modeller
Scanmi
15/02-2013 kl. 10:30

Den danske importør ScanMI ApS har netop fået de første prøvemodeller hjem, som skal fremvises for motorcykelbranchen den kommende uge.

Der er noget for enhver smag. Worx125 er commuter modellen som med sine 11,5hk (8,4kW) nemt kan dække den daglige transport i nærområderne. Den luftkølede 4-takt motor med 5 gear og elektrisk starter, gør denne yderst attraktiv og til en pris på kun kr. 15.995,- bliver det en motorcykel vi kommer til at se mange af i bybilledet.

Den anden er Zion 125 maxi scooter. Modeltypen er velkendt og stigende populær i udlandet. Den komfortable plads på det brede sæde og læ bag den høje vindskærm, gør modellen til det daglige komfortable commuter køretøj. Den vandkølede motor yder 12,1 hk (8,9kW) og den har elektrisk starter og CVT multigear. Skivebremser for og bag og dobbeltforlygte gør denne maxi scooter yderst attraktiv og når man hører at prisen kan holdes på kr. 19.995,- er man ikke i tvivl om, at mange vil købe sådan en, og drømme sig til sydens gader.

Den sidste er den frække super motard TR125SM. Generic har fortsat deres populære linje fra Trigger designet, og skabt en 125ccm, der appellerer til dem som syntes scooter og almindelige 125ccm er kedelige. Med den kraftige vandkølede 6 gear’s motor på 14,9 hk (11kW) er den ikke lang tid om at komme fra krydset, og benzinindsprøjtningen gør den yderst økonomisk. Bølgebremseskiver for og bag skal nok bringe den sikkert ned i fart igen, hvis temperamentet løber af med en. Prisen på kr. 24.995,- gør den til en af de billigste og mest potente 125ccm super motarder.

Med det spændende program, bliver Generic et nyt og spændende motorcykel mærke i klassen for mindre motorcykler. Salgs chef Hans Jørgen Nielsen fra ScanMi udtaler, at selv om man kan diskutere hvorvidt de nye kørekort regler er hensigtsmæssige eller ej, er 125ccm klassen blevet en klasse med et behov for forskellige køretøjstyper. Med de 3 nyheder fra Generic, vil vi kunne tilfredsstille ethvert behov i denne klasse, og få ny-udklækkede motorcyklister ind i motorcykel forretningerne til et spændende udvalg og attraktive priser.

Danske kørelærere vil uden tvivl også vælge nogle af disse modeller, så der er til enhver type elev, og priserne vil ydermere gøre Generic attraktiv. De første modeller vil kunne leveres i slutningen af februar, hvor også de første kørelærere vil få deres, klar til de første elever

Del med en ven

0 personer snakker om “Generic 125ccm til alle

  1. Det var måske sådan en scooter man skulle anskaffe sig til de små ture til byen 🙂 ser frem til mere omtale.

  2. Så vidt jeg har kunnet Google mig til så er "det Østrigske motorcykel mærke Generic" leverandør af kinesisk producerede motorcykler. Så hvis kvaliteten er som den plejer at være, ville jeg heller give de 5000 kr mere og få en Kawasaki D-Tracker.

  3. Citat: "Generic is an Austrian company with its own manufacturing plant in China, and has quickly gained a reputation for innovative, creative designs, combining great value for money with the quality and design flair of a European brand. Generic has its own in-house Research and Development Team which is supported by the Kiska Design Team who are responsible for the contemporary and dynamic styling of several of the Generic models. Generic scooters are sold in 33 countries worldwide and 65,000 units are sold in Europe."

    Glæder mig til at se om det er et kinesisk produkt, der kan overraske positivt.

  4. Husker dengang jeg grinede af Skoda og Kia biler, det gør jeg ikke mere. Grinede også af PGO fra østen…det gør jeg heller ikke mere. Min forhandler fortalte mig for længe siden, at de fleste japanske motorcykler under 650ccm næsten alle bliver lavet i Thailand. Kikkede på en D-tracker til min søn sidste år, men den er ikke meget meget lav, men også lavet i østen. Tror desværre tiden gør, at der hvor produktions omkostningerne er lave, flytter kendte motorcykel mærker deres produktion til. Vi er jo alle meget prisbeviste. Min søn har forelsket sig i den TR125SM, så sådan en kommer til at køre her i det nordjyske.

  5. Jeg mangler stadig at se en kinesisk produceret motorcykel i en ordentlig kvalitet.

    D-Trackeren er en Kawasaki lavet i Thailand, men da de fleste forventer Kawasaki laver kvalitet har de naturligvis sørget for at overvåge produktionen, således at man får et godt og ensartet produkt ud i den anden ende. -og ja – den er meget lille.

  6. Mht. til biler så er Kia og Hyundai bestemt kommet meget efter det – de har også haft en lang indkøringsperiode – og nu producerer de også mange forskellige steder i verdenen – ud over Korea – også i Vietnam, Slovakiet, USA og Kina – forskellen er så at de kvalitetsstyring i produktions-leddet.

    Skoda – kan du ikke drage ind i sammenligningen.
    De blev købt at VW og så kopierede VW deres produktion. lagde den i Tjekket og satte et andet klistermærke på.

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start