Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Vi har set drømmen

At se den nye RSV4r live ved intermot var noget af en oplevelse. Glæd jer til den rammer de danske butikker

Tommy Rønn
26/10-2008 kl. 20:40

Gadeversionen til ”pøblen” er skarp. 180hk og et brutalt mellemområde, som en V4 motor leverer. Vægten er holdt så vægt-kraftforholdet hedder 1-1. Dette er altså en racer som ligner noget fra de vådeste drømme.

Også designet er skarpt. Her er ikke noget bagsæde da denne maskine ikke bare prøver, nej den er, en ægte vildert. At se og røre den live er en næsten euforisk oplevelse.

Godnok er gadeversionen skarp, men homologerings maskinen til superbike er guddommelig. Den kommer på gaden i 100 eksemplarer, som er reglen for at maskinen kan deltage i de fine løb. På den er data rigtigt fine. Små 200Hk til ca. 170 kg.

På udstillingen blev den regulære racer også vist frem. En maskine bygget helt op i kulfiber, og alt i Öhlins affjedring, eksakt som på de 1000 maskiner der bliver udbudt til salg. Öhlins er uden tvivl det fineste inden for motorcykel affjedring, og på denne er kun de dyreste komponenter fra den svenske producent brugt.

Itago, som importerer Aprilia, håber de kan få fingrene i nogle af de 100 homologeniseringsmaskiner, og de tror på en pris på ca. 400.000 kr. incl dansk afgift. Gadeversionen ender et sted mellem 250.000 og 270.000 kr. Uanset hvilken der vælges, er det billigt for en ultimativ racer i denne klasse der bevæger sig i et luftlag hvor ingen andre kommer op på siden.

Skriv et svar