Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Verdens største MC mærke kommer til Europa

Den gigantiske producent indtager den vestlige verden

Tommy Rønn
02/02-2015 kl. 15:00

Indiske Hero viser snart deres HX250R i Europa. Motorcyklen er fra start en vestlig motorcykel, da design og ideer kommer fra selveste Eric Buell. Altså manden bag EBR motorcyklerne.

MagaCin havde på Eicma-udstillingen en lang samtale med Hero, som allerede dengang fortalte at Hero HX250R var på vej mod de vestlige markeder.

Da indiske Hero tidligere var  delvist ejet af Honda, undrer det ikke at der ses tydeligheder på flere punkter mellem Hero HX250R og diverse Honda-opfindelser.

Rigtig spændende ser nyheden ed, med de 31 hk, ABS bremsere, flot indpakning, lave vægt og meget mere. Den klør næsten Honda CBR300 på alle punkter, og det er til en langt lavere pris.

En pris i Danmark må forventes at ligge på ca. 24.000 kr. uden afgift. Ca. 35.000 kr. med dansk afgift. Pokkers billigt for en sådan mængde teknologi.

0 personer snakker om “Verdens største MC mærke kommer til Europa

  1. Opgivelserne er er i km. Altså er det 0-60 km/t på 2,7 sek. hvilket er plausibelt. Desuden burde en kåbeindpakket maskine med 31 hk absolut kunne køre 150 km/t. Den tidligere 250 baby Ninja magtede 160+ km/t med 33 hk.

  2. jeg har en cb300f – 286 kubik, 31 heste…den kan da nemt gå 150 – har endda mødt nogle hvor de siger 170, men det er så også meget små thailændere…men godt kører den – med abs og vandkøling…23000 danske kroner incl nummerplade og incl de 7% moms – og den kører meget bedre end 250 kubik'en.

  3. Så skriver vi 2016. Den har været fremvist på endnu en udstilling i Indien, men stadig ikke som færdig produktionsklar MC eller i stand til at oplyse om lancering i hjemlandet.

  4. I øvrigt forstår jeg ikke at Hero skulle være verdens største MC mærke.
    Så vidt jeg kan læse mig til, har Hero et forretningsmål der heder 10.000.000 enheder årligt ved år 2016-17.
    Honda solgte 17,8 mio enheder i 2015…

  5. Ved godt at det er gammel artikel og at det er ret uden for emne, men nu må jeg ud med det: Der er altså ikke noget der hedder "bremsere". Det hedder: En bremse, bremsen, flere bremser, alle bremserne.

  6. @ A V:

    Der er faktisk noget, som hedder en bremser: I gamle dage, før man fik fjernbetjente tryklufts- eller vacuumaktiverede bremser på jernbanevogne, måtte man aktivere dem manuelt. De folk, som betjente bremserne på den måde, kaldte man bremsere. Altså: En bremser, bremseren, flere bremsere, alle bremserne ("God dag, mit navn er Jensen. Jeg arbejder som bremser").

    I samme familie af arbejdstitler, som ender på "-r", finder man vognstyrer, fyrbøder, svejser, osv.

    I øvrigt har du ret: Mange af MagaCins skribenter staver dårligt. Desuden foretages mentale badutspring i sætningsstrukturen, hvor en sætning ofte begynder i vest og slutter i øst. Det kræver stor koncentration og evne til at syntetisere sig frem til: Hvad fa'n mener manden egentlig? Det er i længden anstrengende, hvilket er synd for mediet. Det ville hjælpe gevaldigt at køre tekster forbi en korrekturlæser, men det er vel et spørgsmål om penge.

    Det er lidt det samme, som når folk misforstår det engelske ord for bremseåg: caliper. Man ser det stavet på de mest ubehjælpsomme måder. Oftest ser man anvendt det engelske ord for et skydevåbens løbsdiameter: calibre, nogle gange fordansket tilbage igen til "bremsekalibre", tsk.

Skriv et svar