Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Amnesti til ulovligt ombyggede motorcykler

Landsdækkende amnesti for ulovlige ombygninger

CO
01/04-2021 kl. 04:00

Transportministeren har angiveligt besluttet, at der skal gives landsdækkende amnesti til mange af de danske modificerede motorcykler, som ikke efterlever lovens bestemmelser, og normalt ikke kan godkendes i synshallen.
Det har ministeren og hans embedsfolk besluttet i samråd med færdselsstyrelsen samt Told & Skat i forening med underholdningsindustrien i erkendelse af, at mange danske motorcyklister kører rundt på motorcykler, som allerede har været en tur gennem synshallen, og efterfølgende er blevet ombygget.

Ikke alle politikere er enige
Det er et kontroversielt tiltag, som ikke bifaldes af samtlige vores folkevalgte politikere.
Men skeptikerne anerkender, at det er en voldsomt tidskrævende opgave for det danske politi, at opspore de mange ombyggede motorcykler, og en enorm administrativ byrde, at indkalde samtlige berørte motorcykler til syn.
Derfor er det besluttet, at en stor del af de ulovlige dansk indregistrerede motorcykler lige præcis i dag kan godkendes.
En talsmand for dansk underholdningsindustri udtaler i forbindelse med dagens tiltag: “Vi trænger alle sammen til et kulørt opløftende indslag i en tid, som har været præget af restriktioner og begrænsninger. Derfor stiller vi hjertens gerne materiel til rådighed for projektet”.

Gælder kun i dag
Vi kunne beklageligvis ikke overbringe nyheden tidligere, da det nye tiltag først bekendtgøres i dette øjeblik.
Derfor forventes der også trængsel i landets synshaller i dag, så det er måske en god ide, at møde op i din lokale synshal hurtigst muligt, hvis du vil have din ulovligt ombyggede motorcykel godkendt.
Men det er forbundet med en risiko, for godkendelsesproceduren er lidt speciel.

En speciel godkendelsesprocedure
Politikerne er enige om, at der ikke bare skal gives frit slag på alle hylder, og at kun en del af de ulovlige motorcykler skal godkendes.
Men de er også enige om, at det er for omfattende at indhente ekspertvurderinger for alle køretøjer.
Derfor vil der Torsdag d. 1. April i landets synshaller være opstillet såkaldte godkendelsesmaskiner, der til forveksling ligner enarmede tyveknægte.
Her skal køretøjets ejer først indlæse køretøjets registreringsattest enten via digital overførsel, scanner eller indtastning, og dernæst trække i håndtaget.
Hvis de tre ens symboler GODKENDT toner frem på linje på maskinens tromler sammen med sangen “Born to be wild” fra maskinens indbyggede højttalere, er der opnået livsvarig godkendelse af den ombyggede motorcykel.

Hvis de tre ens symboler BORN TO BE WILD står på række bag maskinens ruder, er der imidlertid en ekstra chance.
Her skal køretøjets ejer eller dennes repræsentant synge de to første vers af netop Born to Be wild for at få køretøjet godkendt.
Kan motorcyklisten af helbredsmæssige, politiske, religiøse eller andre årsager ikke selv trække i maskinens håndtag, stiller synshallen uvildigt assisterende personale med bind for øjnene til rådighed.
Forud for besøget i den lokale synshal er det måske en god idé for en sikkerheds skyld, at øve dig lidt på Born To Be Wild med karaoke videoen lige nedenunder.
Det vil familien og naboerne garanteret sætte pris på.

Permanent godkendelse
Den specielle ordning medfører, at en vis procentdel af de ulovligt modificerede motorcykler først og fremmest opnår en permanent godkendelse, men også at der efterfølgende ikke må udføres flere ombygninger af køretøjet.
Samtlige modifikationer tilføjes køretøjets registreringsattest i den nye rubrik fede kunstneriske modifikationer, og godkendelsen følger motorcyklens stelnummer, så den er gældende indtil stellet skrottes.
Registreringsattesten vil vil blive stemplet med følgende: Godkendt med fede kunstneriske modifikationer.

Medaljens bagside
Den nye procedure medfører desværre også, at de motorcykler som ikke opnår umiddelbar godkendelse efterfølgende indkaldes til fornyet syn.
Her skal motorcyklen fremstå 100% original, og der vil sågar blive slået hårdt ned på syndere, som har fået motorcyklen omlakeret, eller eventuelt kører med alternativt dæktryk.
Så der er en vis risiko forbundet med at køre din ulovligt modificerede motorcykel til syn i dag.
For du risikerer, at ende med en lang næse på synshallens parkeringsplads i stedet for en godkendt ombygget motorcykel.

Hvad gør du?

Hvordan modtager du nyheden om, at ulovligt ombyggede motorcykler angiveligt kan synes ved en ret speciel procedure netop i dag?



Pssssst! Glædelig 1. April til jer alle

Skriv et svar