Triumphs Scrambler 900 helt i front ved 2026 opdateringer af Bonneville serien - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Triumphs Scrambler 900 helt i front ved 2026 opdateringer af Bonneville serien

29 nye Triumph-modeller på vej – første kapitel byder på stor Scrambler-opdatering og tekniske løft til hele Bonneville-serien.
CO
21/10-2025 kl. 20:53
Anslået læsetid: 6 Minutter

At vi får 29 nye og opdaterede modeller fra engelske Triumph at se i det kommende halve år, kommer ikke som den store overraskelse for den velorienterede MagaCin læser, som også ved, at det er i dag de første 2026 nyheder fra Triumph præsenteres.

Det fremgår også af artiklen, der er linket til øverst, at afsløringerne af de mange nyheder kommer til at til at ske via en længere fortælling i flere kapitler. Seriens første kapitel blev i dag indledt med det første afsnit med titlen True Originals Never Settle, og blev i overensstemmelse med løfterne ledsaget af videoen, der kan ses under dette afsnit.

Modelnavnene Triumph Bonneville, Bobber, Scrambler, Speedmaster og Speedtwin toner frem på skærmen mod videoens afslutning, og efterfølges af erklæringen om, at True Originals Never Settle.
Og man kan da heller ikke påstå, at ovenstående er faldet til ro i magelig bekvemmelighed.

Triumph fortæller nemlig i dagens pressemeddelelse, at det engelske mærke nu afslører nøgleopdateringer til 2026 for den ikoniske Bonneville serie, og beskriver ganske kort nyhederne med nedenstående punktopstilling.

  • Triumph Motorcycles unveils an evolution of its iconic Bonneville line-up
  • Scrambler 900 features standout updates including a more refined chassis and upgraded Showa suspension and braking components.
  • Bonneville line-up now features rider-focused technology including new lean-sensitive Optimised Cornering ABS and Traction Control fitted as standard, delivering an unparalleled riding experience
  • Arriving in dealers from December 2025

Rekordsalg baner vejen for flere nyheder

Opdateringerne kommer i kølvandet på et rekordår for Triumph, hvor den britiske producent fra juni 2024 til juni 2025 solgte hele 141.683 motorcykler. Det flotte salgstal er ikke mindst drevet af de små prisvenlige Triumph Speed 400 og Scrambler 400 X, som trods en angivelig afmatning i markedet har trukket nye kunder ind i forretningerne.

At Triumph rider på en bølge af succes ses selvfølgelig også i lyset af, at fabrikken i Hinckley som tidligere nævnt har annonceret hele 29 nye eller opdaterede modeller over det kommende halve år.

Nedenfor lidt korte oversigter over hvad der er nyt, hvor vi forhåbentlig ikke kløjs i detaljerne, for det er dæleme en ordentlig mundfuld.
Skulle der være en tastefejl eller have sneget sig en fejl eller to ind i teksten på dette tidspunkt af dagen, så har Triumph heldigvis stillet en ordentlig dynge uddybende video til rådighed.

Og lad os bare indledningsvis afsløre, at de mest opsigtsvækkende opgraderinger ses på Scrambler 900 samt på Bobber og Speedmaster.

Bonneville: Klassisk stil møder moderne sikkerhed

De klassiske Bonneville T100 og T120 (samt T120 Black) har måske ikke fået så mange, men til gengæld væsentlige opgraderinger.
Herunder nogle eksempler.

  • Begge modeller byder nu på IMU-baseret nedlægningssensitiv cornering ABS og traction control.
  • T100 får fartpilot som ekstraudstyr, mens T120 og T120 Black får det som standard.
  • LED-forlygte, USB-C ladeport og nye farver er standard på begge.
  • For første gang kan T120 desuden tilpasses A2-licens via et kit, som tidligere var tilgængeligt for T100 og Scrambler 900.
  • Håndlakerede detaljer

Triumphs kommercielle chef Paul Stroud har i forbindelse med lanceringen udtalt, at Bonneville-serien fortsat skal levere både tidløs stil og moderne funktionalitet, og at 2026-udgaverne tilbyder “mere kapabilitet, komfort og stil uden at kompromittere den karakter, som gør dem specielle.”

2026 Triumph Bonneville T100 og T120 præsenteres i dag med hver deres video, og lad os indlede med videoen Bonneville T100 | Features and Benefits.

Og derefter hurtigt videre til videoen Bonneville T120 | Features and Benefits.

Triumph Scrambler 900: Den største makeover til dato

Det er dog Scrambler 900, som stjæler rampelyset i dag, og lad os da blot nævne.

  • Opgraderet stel, hvor den ikoniske højt placerede men reviderede udstødning bevares.
  • 43 mm Showa USD-down forgaffel med 120 mm vandring erstatter den gamle forgaffel, som bagtil er flankeret af nye dobbelte støddæmpere.
  • Ny aluminiums bagsvinger og letvægtsfælge i aluminium.
  • Niveauet for bremserne er hævet med en radialt monteret firestemplet bremsecaliper forrest.
  • Elektronikpakken matcher Bonneville-opdateringerne med cornering ABS/TC, og LED-lys samt USB-C og en ny kombineret LCD/TFT instrumentering.

Resultatet er en Scrambler 900, der er teknisk opgraderet på stort set alle parametre – og klar til at tage kampen op på både asfalt og grus med fornyet selvtillid.
Den kan du få meget mere at vide om videoen Scrambler 900 | Features and Benefits.

Scrambler 1200 XE: Tilbage til rødderne

Det er ikke blot Triumph Scrambler 900, men også storebror Triumph Scrambler 1200 XE, som får lidt ekstra 2026 kærlighed.

  • Fuldt justerbar 47 mm Showa BPF USD-forgaffel i samarbejde med fuldt justerbare Öhlins bagdæmpere med en vandring på imponerende 250 mm vandring for og bag, overgår selv Tiger 900 Rally Pro.
  • Tre farvevalg: matt khaki/white, silver/black eller helsort.
  • Se videoen Scrambler 1200 XE | Features and Benefits for yderligere info.

Bobber og Speedmaster: Cruisere med større rækkevidde

Triumphs cruiser-duo Bonneville Bobber og Bonneville Speedmaster får begge en ny 14-liters benzintank, opdateret visuelt udtryk og mere komfortable sæder.

  • Bobberens nye bredere sæde med mere generøs polstring giver forbedret komfort, imens Speedmaster får et bredere sæde til både fører og passager og derudover et mere lige styr for en mere naturlig førerposition.
  • 2026 Triumph Bobber og Speedmaster får derudover tekniske opdateringer som letvægtsfælge, IMU-baseret elektronik, fartpilot som standard og fuld LED-belysning.
  • Begge kan desuden leveres med A2-kit.

Se først videoen Bonneville Bobber | Features and Benefits, for at blive helt opdateret på 2026 udgaven.

Og se dernæst videoen Speedmaster | Features and Benefits, så du også er 100% opdateret på lige præcis den model.

Triumphs mediasite byder på knap 300 billeder i forbindelse med dagens lancering, så det er lidt overvældende, at downloade og sortere dem i denne aftenstund.
Det fravælger vi derfor i denne omgang, og henviser i stedet til Triumphs danske website, hvor dagens nyheder kan ses i sektionen True Originals Never Settle.
Der kan du både se flere billeder, og allerede nu se de danske priser.

Og det er såmænd også allerede nu muligt, at kontakte Triumph med forespørgsel på hvornår du kan få din 2026 Triumph.

Ikke bare nostalgi

Triumph viser med 2026 opdateringerne, at modern classics-serien ikke bare handler om nostalgi, men i høj grad også om at holde trit med nutidens krav til teknologi, sikkerhed og komfort. Scrambler 900 står som årets mest markante nyhed af ovennævnte, men hele retro-programmet fremstår nu friskere og mere relevant end nogensinde.
Og så er det værd at bemærke, at serviceintervallet på 16.000 km for alle Bonneville-modellerne fastholdes, hvilket giver mere tid på landevejen og mindre tid i værkstedet.

Afrunding

Der er næppe nogen tvivl om, at Triumph har fingeren solidt placeret på pulsen.
Folkene hos den engelske motorcykelproducent er selvfølgelig bevidste om, at kunderne vil have deres klassikere til at ligne noget fra dengang far var dreng.
Men samtidig kræver moderne motorcyklister ofte alt det udstyr, vi er blevet vant til i andre segmenter.
IMU, cornering ABS og USB-C-udtag til at holde mobilen opladet var science fiction i retroklassen for få år siden – nu er det standard.

Spørgsmålet er, om der går lidt af charmen, når en Scrambler 900 måske føles mere som en Street Triple light end en rå ørkenfræser.
Men hvis Triumph holder balancen mellem stil og substans, så er det svært at se andet end succes forude.

Med 29 nye modeller i pipelinen, er der vist rigeligt at glæde sig til for alle med hang til britisk jern.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2025