Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

180 hk: Triumph skruer op for strømmen

Ny batteriteknologi og klasseledende rækkevidde

CO
24/03-2021 kl. 06:00

I en tid med miljørigtige strømninger hvor elektrisk drift af køretøjer er blevet overordentligt populært og trendy, hersker der næppe nogen tvivl om, at de fleste motorcykelproducenter har en eller flere elektrisk motorcykler i støbeskeen.
Eller måske står de endda allerede klar i kulissen, og afventer det helt rigtige tidspunkt til at blive markedsført.

Men mange af motorcykelproducenterne holder kortene tæt til kroppen, når det lige præcis drejer sig om elektriske motorcykler.
Det gør man imidlertid ikke hos engelske Triumph, der i går delte nyheden om, at fase 2 for Project Triumph TE-1 er ved vejs ende.
Det annoncerede englænderne som den mest naturlige ting i verden både på Facebook, på Triumph’s egen hjemmeside, og så røg der til lejligheden også lige en video på YouTube.

We are pleased to announce the completion of Phase 2 of Project Triumph TE-1, creating UK electric motorcycle…

Slået op af Triumph MotorcyclesTirsdag den 23. marts 2021

Som du kan se i Facebookopslaget har Triumph Motorcycles i forbindelse med projektet indgået samarbejde med Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd.’s E-Drive Division og Warwick Manufacturing Group (WMG), universitet i Warwick.
I YouTube videoen der er skudt på Triumph’s egen Triumph Factory Visitor Experience ser vi Triumph Chief Product Officer Steve Sargent fortælle lidt om hvad det elektriske projekt egentlig handler om, oplyse om det nyudviklede helt specielle letvægtsbatteri og meget mere.
Og så løfter Steve Sargent faktisk også klædet af et skjult stel med både motor og batteri installeret.
I videoen optræder også repræsentanter for samarbejdsparterne Senior Commercial Manager Dyrr Ardash fra Williams Advanced Racing, Chief Technical Officer Andrew Cross fra Integral Powertrain samt Assistant Professor of Energy Management and Control System Truong Quang Dinh fra Warwick Manufactoting Group, der alle sammen kaster lys over hvert deres respektive område.

Ny batteriteknologi og 180 hk
Men noget af det vi hæfter os ved i videoen er, at vi kan forvente os 180 hestekræfter, og helt ny kompakt letvægts batteriteknologi med klasseledende rækkevidde.
180 hk??… så er der den onde-lyneme skruet op for strømmen.
Tjah, men batteriteknologien er jo også udviklet i forbindelse med banekørsel.
Vedrørende modellens udseende hører vi Steve Sargent sige følgende i videoen: –
En elektrisk Sports-Roadster der visuelt er inspireret af Street- og Speed Triple familien.
Og helt i Speed Triple stil naturligvis med enkeltarms bagsvinger.
Og så skal du måske lige bide mærke i en af de afsluttende bemærkninger fra videoens vært Jamie Roche.
Vi får den endelige prototype at se senere på året.

Måske en lidt uventet, men også yderst interessant udmelding fra Triumph Motorcycles.
Project Triumph TE-1 er åbenbart kun begyndelsen.
Hvem ved… en elektrisk drevet Triumph Rocket 3 om nogle år?

Skriv et svar