Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Triumph laver en BMW

BMW R1200RT i engelsk indpakning

Tommy Rønn
21/06-2012 kl. 12:30

Så er de endelige pressebilleder af den nye Triumph Trophy landet. Har man ikke brillerne på bliver denne nye Triumph let forvekslet med BMW R1200RT. Den ligner næsten på en prik, og mangler kun de to bokser cylindre.

Motoren i nyheden er som altid på Triumph, en trecylindret række. De 1215ccm yder 134 hk, altså lidt mere end BMW R1200RT.

En ting touringkørene bliver glade for, er den store 26 liters tank på Trophy, så langturene kommer til at foregå uden alt for mange tankstop.

Trophy lander i butikkerne i November. Prisen kendes endnu ikke.

0 personer snakker om “Triumph laver en BMW

  1. Ja ligheden er næsten lige så slående som den er med deres f800gs kopi. det er lige før at det er en Apple vs. Samsung det der foregår. Nu er det så bare op til forbrugerne hvad man bedst kan lí.

  2. Hvorfor er der så mange der er optaget af hvad der ligner hvad???
    Den ligner en motorcykel! BUM!
    Har BMW nu patent på Touring bamser? – Som Harley tilsyneladende har på V2 crucere??
    Det er noget værre ævl, og linjerne i artiklen var bedre brugt på at fortælle om produktet
    At sammenligne en R3 med en boxer – det er jo ligefrem latterligt!

  3. Det er vel ikke spørgsmålet om at have patent på noget. Snarere at lave noget, der er tæt på en tro kopi.
    Triumph'en ligner til forveksling en klonet Bimmer, og man skulle tro, at deres udviklingsafdeling er skræmmende tæt på ikke-eksisterende.
    Deres bud på en adventure-mc læner sig også skræmmende tæt op ad de Bayeriske mesterværker og Bonneville'n er vel efterhånden også et mønster i fantasiløshed!

    Dermed ikke sagt, at ikke jeg gerne så en Triumph Trophy hjemme i indkørslen. Jeg syntes umiddelbart at den er herrefed – men uheldigvis ( for Triumph ) læner den sig – i manges øjne – ganske kraftigt op ad BMW!

  4. Alle touringbamserne ligner da hinanden. Jeg skal meget tæt på. før jeg kan skelne mellem en FJR1400, Pan European, R12000RT, K1600 osv.. Det er vel det look, som kunderne efterspørger: konservativ og kedeligt, "function over form".
    Triumph Trophy falder fint ind i denne kategori og skal nok få sine tilbedere grundet navnet og den dejlige triple-motor.

  5. Ahr.. "de fleste"? .. sgu ikke mig, medmindre jeg er punkteret. Og den ligner vel det den er: En kæmpe fed cruiser, og det afgør jo hvordan den ser ud = som alle de andre af samme slags (bare et andet mærke). Gab

Skriv et svar