Triumph motorcykler gider ikke Danmark
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Triumph – En dansk katastrofe

Triumph motorcykler slået hjem

Webmaster
19/03-2013 kl. 15:00

Triumph ignorerer deres trofaste kunder, og efterlader mange Triumph ejere med håret i postkassen. Pr. 01.08.2013 er begge jyske Triumph forhandlere opsagt. Triumph finder tilsyneladende Danmark uinteressant.

Et samlet nysalg af Triumph motorcykler på 48 i Danmark gennem 2012, får Triumph til at droppe de danske butikker. Vagn Jensen motorcykler ved Horsens og Triumph Esbjerg er de to butikker der mister Triumph.

Kun Stevens MC Shop bibeholder Triumph i Danmark efter 01.08.2013. Det betyder en eneste forhandler til alle landets Triumph kunder efter sommeren. Yderst beklageligt og uheldigt.

Vagn Jensen udtaler heldigvis, at det fremtidigt ikke bliver et problem for de efterladte forhandlere at parallel-importere Triumph maskiner til deres butikker, men fremtiden bliver ny og anderledes. Fremtidigt hjemtages naturligvis kun maskiner til sikre købere, hvorfor prøveture på nye Triumph må anses som en umulighed.

Triumph Esbjerg har dog fået tilladelse til at fortsætte som aut. Triumph værksted.

I 2012 solgte de danske Triumph forhandlere således:

Stevens MC Shop 30 nye

Triumph Esbjerg 10 nye

Vagn Jensen 8 nye

Efter vores opfattelse, en let arrogant beslutning af Triumph, og trist for både Vagn Jensen, samt Triumph Esbjerg, der begge har gjort et stort arbejde for at holde liv i det engelske mærke her i landet.

Køb Triumph motorcykler her.

0 personer snakker om “Triumph – En dansk katastrofe

  1. Arrogant holdning? Triumph er jo ikke et filantropisk foretagende, så de skærer jo selvfølgelig ned på deres omkostninger når salget ikke er større her i Danmark.

  2. Enig..Kan da ikke se det skulle være arrogant..Det er jo en virksomhed som lever af at sælge MC og det har de så konstateret at de ikke kan i Danmark.

  3. Ærgeligt havde tænkt mig at min næste mc måske skulle være en Triumph Tiger 1050 men nu hvor man skal til KBH. er jeg ikke helt så sikker

  4. Ærgeligt Steene, det er ellers en dejlig motorcykel. Har nu kørt godt 20.000 km på min.
    Man forstår jo heller ikke at det skulle være en dårlig forretning at have en forhandler i Jylland, man bibeholder jo Sjælland, så hvad er problemet.

  5. Har ved Triumph Esbjerg fået at vide at de fortsætter med at være Triumph værksted så jyder og fynboer kan stadig få aerviceret deres mc på et autoriseret værksted.

  6. Triumph er da ikke det eneste mc-mærke med begrænset forhandler-net i DK. En anelse tudefjæs-agtigt efter min mening.

  7. kawa650 du har helt ret. Et af verdens største MC mærker hører jo ikke hjemme i Danmark. Ironi kan forekomme….. ;-(

  8. Arhh, een af verdens største, er vel lidt af en tilsnigelse?
    Jeg mener, Triumph med et årligt output på ca 48.000 enheder og 1.600 ansatte kontra f.eks Honda med omkring 600.000 enheder og 170.000 ansatte.
    Jeg er sikker på, at hvis man går ind og googler tilsvarende tal for Yamaha, Suzuki, Kawasaki, BMW og muligvis Ducati og KTM, vil man støde på tal, der overskrider Triumph's!
    Går man så ind og kigger på det kinesiske marked og kinesiske mærker, vil man finde tal, der overskrider Hondas mht produktivitet og antal ansatte!

  9. @Triumph: Man bibeholder sandsynligvis Stevens da de har solgt 30 enheder ud af de 48.

  10. Det jeg finder mest ærgeligt er at det er Stevens MC der nu står for Triumph i DK. Udover at de er arrogante og giver dårlig service, så har de ingen passion for klassiske Triumph cykler, men kun popsmarte stretracere.. Det er sgu ærgeligt

Skriv et svar