Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

TMP stopper import af Aprilia og Moto Guzzi

I udgangen af 2020 indstiller TMP importen af næsten alle modeller fra Piaggio Group

Steffen F. Olesen
01/12-2020 kl. 09:50

Her til morgen åbnede denne skribent sin indbakke, hvor en yderst sørgelig pressemeddelelse lå og ventede. En presse meddelelse som beretter, at TMP, som gennem mange år har importeret Aprilia, Moto Guzzi, Gilera og Vespa til landet, stopper distributionen ved udgangen af 2020.

Pressemeddelelse
Vi startede for mange år siden samarbejdet med Piaggio Group med introduktionen af Aprilia scootere i 1993, og mange slag er slået siden da.
Gennem det meste af året har der været store problemer med leverancer fra Piaggio. På grund af Corona nedlukning, har Piaggio en meget stor manko af køretøjer, og ikke været i stand til at levere de bestilte enheder. Eller give os udsigt til hvornår vi vil modtage restordre. 
Summen af svigtende leverancer fra Piaggio, samt udsigten til at alle de populære E4 modeller udgår af knallert programmet efter 2020, gør at TMP ikke længere ser et bæredygtigt forretningsgrundlag i fortsat at være Piaggio Group 2-hjuls distributør i Danmark.
Det er vemodigt at tage dette skridt, men vi føler alle her hos TMP at det er den rigtige beslutning at indstille distributionen af Piaggio 2-hjul programmet.

Praktiske oplysninger
TMP sælger deres restlager ud til landets forhandlere gennem de næste måneder, og vil fortsat levere reservedele og udstyr.
Håndtering af reklamationer vil løbende overgå til ny distributør.

Det er endnu ikke fastlagt hvordan den fremtidige distribution af Piaggio Group’s 2-hjulede program skal foregå, men det forlyder at der er lagt billet ind fra anden side, og vi derfor heldigvis ikke skal frygte at cyklerne forsvinder fra det danske modelprogram.

Hvad så nu?
TMP har i 2020 allerede taget store skridt i forhold til at forny produkt programmet, så det i dag består af en lang række af el-drevne køretøjer på 2, 3 og 4 hjul. Det har de gjort for at imødekomme forbrugernes efterspørgsel efter grøn og klimavenlig transport.

Hos TMP kigger man fremad, og har sadlet om til at gå 100% ind i deres nye TMP Green Line program. Et program som allerede omfatter nogle meget spændende modeller, som du snart kan få en smagsprøve på her på siden. Et program som, ifølge indehaver Thomas Møller Pedersen, senere med stor sansynlighed vil indeholde elektrisk drevne motorcykler.

TMP specialbygger aberne til stortset ethvert formål

TMP vil fortsat stå for distributionen af APE 50 i Skandinavien, ligesom de stadig ombygger APE50 til diverse formål, som blandt andet kaffe biler, pizza biler, kølebiler m.m.
Og når man satser “hele butikken” på Green Line programmet, så er der naturligvis også en elmotor på vej til de små aber, som fra tid til anden har problemer med at komme til hvor det ønskes, som eksempelvis byzoner og indkøbscentre.
TMP vil selv stå for produktionen af den nye el-motor i 2021.

Hvordan er stemningen?
I en telefonisk samtale med indehaveren stod det klart, at det var meget vigtigt for ham at slå én ting fast; beslutningen om at droppe importen af Piaggio Group’s modeller er på ingen måde noget der giver en knude i maven på virksomhedens ansatte, og der er heller ikke dårlig stemning mellem de to parter, hvorfor overgangen til en fremtidig importør ifølge Thomas vil gå stille og roligt, og på den måde ikke påvirke forbrugeren.

En person snakker om “TMP stopper import af Aprilia og Moto Guzzi

  1. Øv, man må da bare håbe at den nye importør er lige så god til at forhandle priser.
    Italiener forbliver Italiener med deres kultur og lidt ligegyldighed med aftaler.
    Kan godt forstå Tmps frustrationer.
    Men tak til Tmp, det har altid været en fornøjelse at besøge jer i Glyngøre. Vil savne jeres åbne hus arrangement og gode humør. Held og lykke med den grønne linie.
    En trofast Aprilia fan
    Kurt.

Skriv et svar