Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Suzukis nye kriger

Den nye GSR storebror er kendte data

Tommy Rønn
07/10-2010 kl. 11:45

Suzuki GSR er en betegnelse vi kender rigtigt godt. Vi har gennem længere tid brugt nogle Suzuki GSR600 som test og instruktionsmaskiner, og de har altid opført sig eksakt som forventet.

Suzukis nye 2011 over-GSR er efter samme opskrift som lillebror. Opskriften er enddog den samme som Kawasaki Z750, Triumph Street Triple og Yamaha FZ8N. Maskiner der udfører deres opgave godt.

Ydelsen bliver på 106hk. Igen det samme som FZ8, Street Triple og Z750. Åbenbart en opskrift alle producenter går efter.

Der hvor GSR750 er anderledes end modstanderne er designet. Man fornemmer straks at denne maskine er tegnet senere end de andre, hvorfor dens udstråling virker mere moderne. Design er individuelt, men vi kan lide det.

Vægten er ikke i fjerklassen. Hele 215kg køreklar med ABS. Det er lettere end Kawasaki, det samme som Yamaha, men tungere end Triumph.

Det vigtigste for flertallet af danskerne er dog prisen, som vi desværre ikke kender endnu.

Uanset hvad så er dette et friskt nyt 2011 pust fra Suzuki.

Motor: 4-stroke, 4 cylinder, liquid-cooled, DOHC
Boring/Slaglængde: 72.0 mm x 46.0 mm
Volumen: 749 cm3
Kompression: 12.3
Forfælg: 17M/C × MT3.50, Cast aluminum alloy
Bagfælg: 17M/C × MT5.50, Cast aluminum alloy
Forbremse: Disc, twin
Bagbremse: Disc
Fordæk: 120/70ZR17M/C (58W), tubeless
Bagdæk: 180/55ZR17M/C (73W), tubeless
Tank: 17.5 L
Totallængde: 2,115 mm
Sædehøjde: 785 mm
Akselafstand: 1445mm
Sædehøjde: 815 mm
Køreklar vægt: 211 kg / 215 kg

0 personer snakker om “Suzukis nye kriger

  1. Hvis Reinhard, som forventet, kan få forhandlet en fornuftig pris hjem, skal den nok blive solgt i store mængder!

  2. Basalt set er den über-lækker. Hvis man lige udskifter potte, nummerpladeholder, styr, blinklys, spejle, og sætter ploven på forneden – så kunne jeg godt se en hvid GSR750 hjemme i min garage til foråret 🙂 Godt med et Suki-alternativ til FZ8N, som jeg ellers havde kastet min kærlighed på..

  3. Den er da møghamrende fed. Var indstillet på en FZ8'er til næste år, men den her er da endnu skarpere i designet (at dømme ud fra billederne i hvert fald). Bliver spændende at prøvekøre!

  4. Lidt sjov navn de har brugt til den ifølge Sukies egen historie

    Normal står Xet for kryds ventiler alså 4 pr cyl og R for ræs = kåbe

    Her er Xet udeladt og den har fået et R på sig ? hvad siger de Danske forsikrings selvskaber nu til den

  5. Æhrm hvordan kan den have en sædehøjde på både 785 og 815 mm? c",) 😀 Hvilket af disse tal er det rigtige?

Skriv et svar