Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Småt bliver stort

Motorcykelmessen EICMA 2016 præges af et marked i hastig forandring. Stort set samtlige producenter er nu leveringsdygtige i små effektive lækkert udseende motorcykler.

Klaes Asaa
08/11-2016 kl. 13:00

Det er en helt ny trend, småt er godt siger producenterne. Det vælter frem fra alle sider med små motorer på modeller som er top moderne agile motorcykler. Velegnet til flertallet af motorcyklister.

Vi kender alle den velkørende Suzki V-Strom 650'er, men den seneste familieforøgelse har nu overraskende føjet en baby 250'er V-strom til model programmet. Suzuki har for alvor kastet sig over markedet med de små modeller. Suzuki GSXR 250, GSXR 125, GSR 125 og vi nævner lige igen baby V-Strom 250'eren. 

Men Suzuki er absolut ikke alene. De andre producenter er også trådt id i arenaen, hvor BMW i dag præsenterede GS 310. En lille enstamper som med lav vægt. Det er garanterer let håndterbarhed og skal træde i de voksne GS'eres fodspor. Honda er også på banen med CRF 250 i to versioner. Gadeversionen bærer efternavnet L, og modellen til de mere hårdkogte smykker sig med betegnelsen Rally. 

Kawasaki præsenterer til 2017 modelprogrammet en række nye modeller, og springer ind i kampen med et brag af en overraskelse. Ingen havde spået fødslen af Versys X. Nej, X'et er ikke romertallet 10 for en tusindkubikker, men fortæller at den fikse og praktiske 300 kubikker er udstyret med 19 tommer forhjul for øget anvendelighed, specielt når ruten lægges uden for asfalterede veje. 

Aprilia er kommet md deres 125 Tuono, og måske kommer der flere derfra til præsentationen om en times tid her hvor kl. er 2. opdatering efter præsentationen. Der var desværre ikke noget tiltag fra Aprilia

KTM er også klar med små og legesyge modeller. KTM Duke 125 med 15hk og KTM Duke 250 med 30hk. Så helt i tråd med de fleste producenter er der endnu flere i spil om kundernes gunst.

Modeller der bejler til piloter med lyst til sjov motorcykel kørsel og legesyge drenge ud over voksealderen. Det er absolut en spændende trend. Cyklerne har alle det tilfældes at de er lette og nemmere at dreje med. Kort sagt: ”Let og agil”. Det der kendetegner de fleste motorcykel enthusiaster er kubik, her er modstykket.

Det kan godt være svært at overbevise danskerne om at trenden går mod mange kubik. Lad os se hvad der sker i det næste års tid, måske ender det med at blive en trend i DK.

0 personer snakker om “Småt bliver stort

Skriv et svar