Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Sær måde at lancere ny Triumph Rocket III på?

Ja, naturligvis vokser motoren. Ingen re-lancering uden opgradering

Mathias B. Høj
24/01-2019 kl. 12:07

Enten er Triumphs markedsføringsfolk geniale, meget uorganiserede eller holder deres planlægningsmøder sent fredag eftermiddag på pubben. For i husker måske smugbillederne fra Triumphs interne lancering, som pludselig var at finde på nettet? Så var katten ligesom ude af sækken. Og nu var den nye Rocket III pludselig at finde i en birolle i lanceringen af Triumps lancering af Triumph Factory Custom koncept. Et koncept med særlige eksklusive dele til udvalgte modeller. Interessant nok i sig selv, men vi koncentrerer os om Rocket III her.

For en re-lancering af motorcykler med mindre effekt er sjældent en vinderformel. Og det ved Triumph, så den nye Rocket III udkommer ikke som tidligere modeller med 2294 cc. Nu kommer slagvolumen op på mere mundrette 2500 cc. Eller 2.5 L, om man vil. 833 cc til hver af de tre cylindre. Ikke at tidligere modeller manglede kræfter, men Rocket III får altså flere.

Kigger man nærmere på billederne koncept-Rocket III'eren, er lydpotten ikke voldsomt voluminøs, så det bliver en motorkarakteristik som er til at høre. Der er også udskiftelige sæder, højkvalitetsaffjedring og -bremser.

Angiveligt skulle den ny Rocket III være blevet voldsomt optimeret de ekstra kræfter den får, men også med bedre svingegenskaber og større nedlægningsvinkel.

Det lyder som en gylden kombination og MagaCin vil naturligvis arbejde meget hårdt på at få testet den vanvittige Rocket III.

Skriv et svar