Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Panigale V4R med 221-234 hk afsløret

1.4 hestekræfter pr. kg

CO
04/11-2018 kl. 22:20

MagaCin bragte i går et video link til live-streaming præsentationen af 2019 nyhederne fra Ducati.

En herlig session som varede pænt over en times tid, og vi havde alle mulighed for at følge transmissionen live.

Vi synes det er synd for dem der glemte eller gik glip af showet, for Ducati rundede eventen af med en lækkerbidsken i verdensklasse, hvor producenten introducerede 2019 modellen Ducati Panigale V4R.

Panigale V4R er 1000cc versionen af Panigale V4 og Panigale V4S som begge har 1100cc motorer, men Ducati må lige som alle andre efter skiftet til 4 cylindrede motorer holde sig inden for 1000cc begrænsningen for at deltage i World Superbike serien.

Bemærk nu: Panigale V4R er ikke nogen prototype, og udover at vi vil se modellen i næste års WSBK serie, vil den også være at finde i forhandlerens udstillingslokale næste år.

Vi ser naturligvis nærmere på modellen ved en senere lejlighed, men du skal selvfølgelig allerede nu have mulighed for at nyde billederne af modellen, samt de specifikationer vi lige kan huske fra pressepræsentationen.

Ducati Panigale V4R motoren er udstyret med titanium plejlstænger, ny 1.1kg lettere krumtap, smedede stempler, ny knastaksel, større indsugningsventiler, 4mm større spjældhuse og ny oliepumpe.

Affjedringen er af den fornemme slags fra Öhlins, med TTX36 bagdæmper og NPX25/30 forgaffel.

Udover en række ændringer på stel og kåbedele, bemærker vi at kåbefrontens carbon winglets faktisk ikke er vinger der får modellen til at flyve bedre. Disse winglets giver tværtimod mere end 30kg downforce ved 270 km/t.

Vi glæder os til at sidde med datalisten i hånden, så der ikke bare skal remses op fra det aldrende kalkværks hukommelse, men lad os lige afslutte dette skriv med en gedigen bombe.

Modellen leveres ab fabrik med 221 hestekræfter og omdrejningsbegrænseren sætter først ind ved 16.500 omdrejninger. Det bliver for vildt at høre V4'eren skrige ved dette omdrejningstal, men der er naturligvis altid nogle der ikke kan få nok.

Jep… du har gættet det. På sædvanlig Ducati vis kan du droppe den EURO 4 godkendte udstødning, montere eftermarkedsudstødning og afmontere sidespejle samt nummerpladeholder før du brænder din Ducati V4R med 234hk af.

Tørvægten opgives til 165kg, regnestykket giver 1.4 hestekræfter pr. kg,  og vi tror på at det bliver rigtig sjovt at fyre en Ducati Panigale V4R af.

Nyd billedgalleriet af den skarpe model herover.

MagaCin klapper om få dage hesten ved EICMA i Milano. Stay tuned.   

Skriv et svar