Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Okay – Det er billigt

Husqvarna i pose og sæk

Tommy Rønn
14/01-2014 kl. 17:15

Først kostede Husqvarna TR650 Strada 100.000 kr. Så kom den på tilbud til 75.000 kr. Nu knækker filmen totalt. Konkurrenten BMW 650 Sertao skal nu stå meget tidelig op hvis ikke den skal tabes helt i farten.

De nyeste bud på en Husqvarna TR650 Strada kommer fra Jens Winther Motorcykler i Roskilde. Motorcyklen koster stadig 75.000 kr., men så følger følgende med gratis. De næste 3 års service, incl. de næste 3 års reservedele ved service, samt de næste 3 års vinteropbevaring.

Det betyder, de næste 3 år skal kunden kun betale forsikring, ejerafgift, benzin og dæk. Tilbudet hedder dog 3 år eller maksimalt 30.000 km. Flertallet af danskere kører dog langt mindre end 10.000 km årligt, hvorfor næsten ingen får problemer med de 30.000 km maksimum.

Strada kan endda leveres til både A2 og stort kørekort. Altså hhv 35 KW, eller alle 43 KW.

På MagaCin var vi vilde med Husqvarna TR650 Strada da vi testede den, og er nu meget tæt på selv at bruge vores surt tjente penge på MC.

Grunden til dette tilbud, er at Jens Winther Motorcykler har købt de resterende TR650 Strada. De kan leveres fra ultimo januar, og prisen er kun ovenstående til lageret er tømt.

Her og her kan ses hvad vi tidligere skrev om Husqvarna TR650 Strada. Her og her kan ses hvad vi lavede af TV om modellen.

Nogen der kan låne os 75.000 kr.?

0 personer snakker om “Okay – Det er billigt

  1. Jeg tror jeg gemme mine 75000,- til nyheden Yamaha mt-07. Glæder mig til en test af den… Men spændende, at man efterhånden kan få meget for pengene.

  2. [email protected] du vil da ikke sammenligne en gammeldags conventionel mt-07 (En KAWA er6 med Yamaha skilte på) med en Husky med alt det fede gejl som brembo – sachs – BMW motor osv.
    Det er sgu da to verdener.

  3. Gætter nu på der er milevid forskel på en ER6 og den kommende MT-07. Tilgengæld er både MT-07 og denne husky rent legetøj, omend jeg dog sagtens kan bruge min Strada til praktiske formål også, så er det mest legetøj. Det samme forestiller jeg mit yamaha'en er, så valget mellem de to handler om hvilken motorkonfiguration man er til.

  4. Jeg kører ca. 25.000 om året på mc, og hvor mange har i disse tider 75.000 i overskud til en mc nr. 2 ?

  5. Fedeste motor, men resten kan man godt se er lavet på budget. Det skal nok du, men de lækre detaljer som man finder på dyrerer maskiner må man nøjes med at drømme om. På det punkt meget parallelt med f.eks. Hondas nye CB500'er (sjovt nok samme pris).

    1 cylinder på 650cc er noget særligt og man skal ville det. Alene derfor kommer MT-07 og Strada ikke til at slås om mange kunder. Yamaha's MT-serie har til dato været gennemført og super lækre modeller så 7'eren skal nok blive en skøn maskine der kan lære ER6 en ting eller 2.

  6. Trykpaa: Nu er TR650 ikke bygget til budget. Den kostede 100.000 indtil bmw solgte mærket, og restlageret dermed skulle sælges ud. Fede rustfri afgangsrør, sachs affjedring, Brembo bremser, ABS, magnesium belagte fælge, masser af BMW dele. Nej intet lavt budget på den model. Den er langt pænere sat sammen end BMW G650 sertao, som i sammenligning føles spinkelt bygget

  7. Jesper: Jeg vurdere den skam ikke ud fra pris (nu eller før), men det indtryk den giver, når man (jeg) kigger og rører. Jeg er ikke i tvivl om at den er iorden og nok skal holde (tværtimod, virker robust), men måden f.eks. bagsvinger, bagstel osv. er lavet på synes jeg klar er budget mere end lækkert. Prøv sammenligne med noget så almindeligt som en Honda Hornet eller en KTM Duke 125 for den sags skyld.

    Havde der været mere sukker over de detaljer, havde der holdt en i min kælder.

  8. Trykpaa: Nu har jeg så en TR650 stående, og jeg mener netop at bagsvinger, stel og svejsningers er flot udført. Og sjovt du siger Duke 125, for den er jo netop bygget med indiske dele for at holde prisen nede.

  9. Jeg har også en TR 650 Strada stående i garagen. Jeg vil sige at både "Trykpaa" og "Jesper09" har ret.
    Strada'en er ikke spækket med super tjekkede detaljer, men er absolut acceptabel i forhold til prisen. Svejsninger på stel og bagsvinger er ganske nydeligt udført, men bevares, en alubagsvinger måtte den da godt have haft. Sammenlignet med diverse mellemklasse maskiner i priskalssen 75.000 – 110.000 falder den på ingen måde igennem.
    Ikke desto mindre er det en mc der kører rigtig godt, og er en langt mere underholdende end min tidligere ER 6 f som ellers er en rigtig fin cykel.

Skriv et svar