Ny Suzuki V-Strom afsløret i dag - MagaCin
FacebookYoutubeTwitterInstagram
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ny Suzuki V-Strom afsløret i dag

Specielt DL udgaven med 21" forhjul og mere langslaget affjedring ser ret interessant ud.
CO
05/09-2022 kl. 14:08

Suzuki varslede for blot et par dage siden ankomsten af en ny model, og det kunne vel egentlig have været en ret stor og vildt spændende nyhed, hvis det havde vist sig at være den forventede nye Suzuki V-Strom 700 med ny tocylindret rækkemotor, som du kunne læse om her på MagaCin i artiklen Afløser for Suzuki V-Strom 650 med ny motor 31. August.

Men selvom det viste sig i dag ikke at være en lille ny V-Strom, så kan dagens nyhed stadig med rette betegnes som stor.
For dagens nyhed handler nemlig om storebror til mellemklassens V-Strom, nemlig en kraftigt opdateret version af den eksisterende Suzuki DL1050, der globalt er almindeligt kendt som Suzuki V-Strom, og som nu 20 år efter frigivelsen af den første udgave præsenteres i 4. generation. .
En model hvor der faktisk på DE udgaven af de to nye Suzuki V-Strom 1050 og Suzuki V-Strom 1050DE kan drages paralleller til den forventede Suzuki V-Strom 700, da lillebror efter sigende udstyres med 21″ forhjul og 18″ baghjul.

Får 21″ forhjul
Den nye Suzuki V-Strom 1050DE får nemlig også 21″ forhjul, og derudover får KYB affjedringen øget slaglængde, styrgeometrien er ændret, der tilføjes quickshifter op og ned, vi ser en ny 10% stivere bagsvinger, akselafstanden er øget 40mm, instrumenteringens LCD skærm er udskiftet med en 5″ farve TFT-skærm, det nye styr er 40mm bredere, der er fuld LED lygteføring, modellen får nyudviklet sæde, den justerbare vindskærm er faktisk en smule mindre for forbedret og uhindret udsyn, modellens nydesignede egerhjul er forsålet med Dunlop Trailmax Mixtour og meget andet.
Ovennævnte og meget mere fremgår alt sammen af den ret lange video V-STROM 1050/DE | Features & Technologies Video | Suzuki der kan ses længere nede i artiklen, men lad os til en start indlede med den noget kortere officielle præsentationsvideo.

Rejs længere med forbedret komfort, hvor end din rejse bringer dig.
Det er vel egentlig hovedbudskabet i den stemningsfulde video herover, men Suzuki har heldigvis også i forbindelse med dagens lancering stillet en noget mere uddybende video til rådighed, som tilgodeser de mere teknisk inklinerede.
Og den knap et kvarters tid lange ret informative video får du som lovet herunder.

Den nye Suzuki V-Strom 1050 er stadig udstyret med den velkendte vandkølede 1037cc 90° V-Twin, der i 2023 udgaven yder 107,4 hestekræfter og leverer et maksimalt drejningsmoment på 100 Nm.
Interesserede kan meget bekvemt gennemgå forskelle på Suzuki V-Strom 1050 og Suzuki V-Strom 1050DE i denne sektion under Suzuki News på globalsuzuki.com, og derudover kan der læses mere den nye Suzuki V-Strom 1050DE på denne side dedikeret til modellen.
Og hvis informationer ikke er tilstrækkelige på ovennævnte sider, så findes der yderligere et hav af informationer på denne side.

Hvornår og hvor meget?
Vi bliver foreløbig læserne svar skyldig vedrørende prisen på danske nummerplader, men det følger vi naturligvis op på ved en senere lejlighed.
Det skulle der også blive god tid til, for Suzuki oplyser om, at salget på primært det europæiske og det amerikanske marked indledes i Januar 2023, og vi kan i sagens natur ikke forvente levering af modellen tidligere.

Opdatering følger
MagaCin holder naturligvis vores læsere opdateret i samme sekund disse ret væsentlige informationer bliver tilgængelige, og vi forventer også at følge op på den nye Suzuki V-Strom 1050DE ved efterårets store mc-messe EICMA i Italien, som finder sted i begyndelsen af November måned, og hvor der i øvrigt for længst er åbnet for billetsalget.

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start