Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ny sporty Honda

VFR 1200, Fireblade 1000 eller bare lille?

Tommy Rønn
20/10-2010 kl. 23:00

Udseendet er en skøn blanding af fronten på den nye VFR1200 og det sporty fra CBR1000RR Fireblade. Motoren er bare skrumpet en 7-10 gange. Den hedder CBR150RR.

Det har taget den asiatiske presse med storm. I den del af verden må det gerne ligne 300 km/t, men det må ikke koste, og alt over 10 hk er irellevant i deres tætte trafik.

CBR150RR yder 12,5 hk. og vejer 138kg. Dette giver ikke verdenspræstationer, men lander i klassen hvor også sydeuropæiske 16 årige, på deres 125cc, også kan være med.

Designet er perfekt til ungdommen, og det vil være synd hvis vores unge, som kun må føre små maskiner, skal snydes for denne lille sportster.

Vi er sikre på vi får noget lignende til Europa. Os journalister bliver garanteret præsenteret for en 125-250cc Honda på Eicma, efter selvsamme design-streger.

Asiaterne får denne 150cc i 2011.

0 personer snakker om “Ny sporty Honda

  1. Hvorfor så lidt ydelse med både indsprøjtning, vandkøling og moderne telnologi ? Min gamle Honda CB125T fra 1981 ydede 18hk.

  2. Energy: Fordi motorerne skal opfylde skrappere emmisionskrav.

    De sydeuropæiske 16-årige må ikke køre den, der hedder grænsen 125ccm.

  3. norfis> Hmm…spøjst når Yamaha WR 250 yder over 30hk, og er typegodkendt til EU.Det hænger ikke sammen, der er en anden ugle i mosen tror jeg.

  4. Energy: WR250 har en nyudviklet vandkølet motor, de andre nævnte har luftkølet motor af ældre teknik, som løbende er opdateret for at overholde gældende MC norm. Primære formål for CBR125/150 er lav pris. Det er det ikke med WR250, der de første år kostede mere end en XT660

Skriv et svar