Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ny knastaksel til 2011 ZX10-R Ninja

Teknikere aflyser 'Technical Hold'

CO
01/01-2011 kl. 12:05

Efter at have tilbagekaldt allerede leverede modeller via et såkaldt Technical Hold og dernæst udskudt lanceringen af 2011 Ninja ZX10-R under varmere himmelstrøg, har Kawasaki nu afsløret baggrunden for disse tiltag.

Ifølge en officiel pressemeddelelse, har producenten på den nye superbike observeret et problem ved motorens indsugningsventiler.

Under ekstreme forhold som eksempelvis banekørsel, kunne dette betyde at indsugningsventilerne ikke fungerede optimalt, hvilket resulterede i forringet motorydelse.

Efter at have undersøgt det begrænsede antal motorer som ikke levede op til forventningerne, har producentens ingeniører taget deres forholdsregler og udviklet en kur som fik bugt med problemet, således at 2011 modellen bliver leveret med en motor som lever op til løfterne, og forhåbentlig forventningerne.

På det begrænsede antal allerede producerede maskiner, bliver blandt andet knastaksel og ventilfjedre udskiftet, og denne opdatering er naturligvis allerede implementeret på de kommende produktionsmodeller.

Det ser altså ud til at Kawasaki har styr på den nye ZX10-R, så nu mangler vi bare at nogen tager sig sammen og får styr på vejret.

0 personer snakker om “Ny knastaksel til 2011 ZX10-R Ninja

  1. Måske de nu kommer med den "rigtige" knast med lavere ydelse, nu vi har fået at se de kan matche BMW? Tror det nu ikke, men det er jo nærliggende at tro knasten har for aggresivt og -højt løft,med følgende voldsom slitage.Fjedrene har de da styr på – æ?

    Har læst Motorcyklist, Sport rider og PB tests, de er alle begejstrede, meget.

Skriv et svar