Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ny Kawasaki Z750 til 2011

Kawasaki introducerer Z750R

Tommy Rønn
15/09-2010 kl. 21:15

Kan Triumph lave en R-model af deres bestseller Street Triple, kan Kawasaki også lave en R-model af deres bestseller Z750.

 

Opskriften er eksakt den samme som hos Triumph. Opdateret design, forbedrede bremsere og optimeret affjedring.

 

Z750 har gennem flere år været blandt de bedst sælgende motorcykler i Europa.  Faktisk været den absolut bedst sælgende i motorcykellandet Frankrig. Naturligvis smider Kawasaki ikke sådan en succes væk, men prøver at koge yderligere suppe på modellen.

 

Bremserne på Z750 har altid virket udemærket, men ok, det gør intet hvis de får lidt ekstra bid. Forbedret affjedring er netop et punkt hvor Z750 er lidt svag sammenlignet med konkurrenterne, så denne forbedring kan måske bringe Z750 helt til tops.

 

Den bliver spændende at prøve. 

 

ENGINE

Engine type Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four

Displacement 748 cm³

Bore x stroke 68.4 x 50.9 mm

Compression ratio 11.3:1

Valve/Induction system DOHC, 16 valves

Fuel system Fuel injection: ø32 mm x 4 (Keihin) with oval sub-throttles

Ignition Digital

Starting Electric

Lubrication Forced lubrication, wet sump

 

DRIVETRAIN

Transmission 6-speed, return

Final Drive Sealed chain

Primary reduction ratio 1.714 (84/49)

Gear ratios: 1st 2.571 (36/14)

Gear ratios: 2nd 1.941 (33/17)

Gear ratios: 3rd 1.556 (28/18)

Gear ratios: 4th 1.333 (28/21)

Gear ratios: 5th 1.200 (24/20)

Gear ratios: 6th 1.095 (23/21)

Final reduction ratio 2.867 (43/15)

Clutch Wet multi-disc, manual

 

FRAME

Frame type Tubular backbone (with engine sub-frame),

high-tensile steel

Wheel travel, front 120 mm

Wheel travel, rear 134 mm

Tyre, front 120/70ZR17M/C (58W)

Tyre, rear 180/55ZR17M/C (73W)

Rake/Trail 24.5° / 103 mm

Steering angle, left / right 31° / 31°

 

SUSPENSION

Suspension, front 41 mm inverted fork with rebound

damping and spring preload adjustability

Suspension, rear Bottom-Link Uni-Trak, gas-charged shock with piggyback

reservoir

Rebound damping: Stepless

Spring preload: Stepless

 

BRAKES

Brakes, front Dual semi-floating 300 mm petal discs

Caliper: Dual radial-mount, opposed 4-piston

Brakes, rear Single 250 mm petal disc

Caliper: Single-piston

 

PERFORMANCE

Maximum power 77.7 kW (106 PS) / 10,500 rpm

Maximum torque 78.0 N•m {8.0 kgƒ• m} / 8,300 rpm

0 personer snakker om “Ny Kawasaki Z750 til 2011

  1. Havde vægten landet på 176 kg i stedet for 226 kg! (U/ABS) så havde det absolut været en mulighed i min garage, men det er satme for tungt! Vi skriver altså 2010 🙂

Skriv et svar