Ny Ducati Diavel med fire afgangsrør - MagaCin
FacebookYoutubeTwitterInstagram
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ny Ducati Diavel med fire afgangsrør

Ducatis svingvillige powercruiser har fået V4 motor, og er oven i købet blevet 13 kg lettere
CO
28/10-2022 kl. 17:52

Hvis du ikke havde tid eller mulighed for at se det sjette afsnit i Ducati World Première 2023, som denne eftermiddag gik online med Episode 6 | Dare to be Bold, så hæng endelig på.
For i dag fandt vi ud af hvad Ducati’s opfordring til at turde være modig indebar… selvom videopremieren indledningsvis var en noget sløret oplevelse.
Ducati præsenterede i dag den nye komplet rekonstruerede Ducati Diavel V4, som i sig selv er modigt anderledes, da 1260 DVT Testastretta motoren som vi gættede på i Ny Ducati Diavel med V4 motor er udskiftet med V4 motor.

Læs eventuelt også Test: 2019 Ducati Diavel 1260 – Djævelsk sjov Diavel.

Et lille bump på vejen… og endnu et
Der var som bekendt et lille bump på vejen i forbindelse med Episode 5 | Push Forward, hvor vi så 2023 udgaven af Ducati Streetfighter V4 præsenteret, og i dag drillede teknikken også en smule.
Præsentationsvideoen blev vist i 360p, og det var desværre ikke muligt at få undertekster på.
Ducati er opmærksom på problemet, og lovede i videoens Topchat at få styr på sagerne, hvilket i skrivende stund netop er sket.

13 kg lettere end forgængeren
Ducati Diavel er i den nyeste inkarnation udstyret med 1158cc V4 Granturismo motoren, som yder 168 hestekræfter, og den svingglade italienske powercruiser er endda blevet 13 kg lettere end forgængeren.
Under vores første test af Ducati Diavel i Italien i 2012 bemærkede vi, at det var legende let at trække sorte streger ud af svingene, og opgraderingen har nok ikke gjort sådan et projekt sværere.

I den tilhørende pressemeddelelse fortæller Ducati blandt andet, at V4 Granturismo motorens ophidsende ydelse er kombineret med forbavsende agilitet og dynamik for typen af motorcykel.

Derudover fremgår det også af pressemeddelelsen, at de 13 kg vægtbesparelse er hentet med en 5 kg lettere motor, og de resterende 8 kg andre steder, så motorcyklen køreklar men dog med tom benzintank vejer 223 kg.
Vægtbesparelsen reduceres måske en anelse af førerens tegnebog, som nok bliver anelse tungere, da der er 60.000 km mellem større service.
Og derudover giver det vel også en økonomisk besparelse med reduktion af brændstofforbruget via motorens extended deactivation system, som ikke blot frakobler motorens bagerste cylindre når der holdes stille, men også ved lav hastighed og når der ikke skal bruges mange kræfter.

Nedenstående highlights er sakset direkte fra pressemeddelelsen.

  • Adopting the V4 Granturismo engine, performance and riding pleasure of Ducati Diavel become even more exhilarating
  • Spectacular lighting system and a bursting exhaust render the muscular and organic style typical of Diavel even more distinctive
  • 13 kg lighter for even more surprising riding performances

Og hvis du ikke vidste det, så er det designmæssige udtryk inspireret af muskelbiler, fra superheltes æstetik og reproducerer et billede af en atlet, der er klar til at forlade startblokkene, med massen centreret forrest, og med en agil strømlinet bagende.
En power-cruiser med supersports personlighed.
Se videoen Ducati World Première 2023 Episode 6 | Dare to be Bold under dette afsnit.

Med introduktionen af V4 Granturismo motoren og overdreven dynamik og elegant stil, er Diavel V4 den sportslige muskel-mc både fører og passager vil nyde på enhver tur.
Erklær din passion for at køre motorcykel, med den anderledes lyd fra den nye udstødning, som stolt synger enhver tone fra V4 motoren
.
Sådan nogenlunde lyder det frit oversat i teksten under videoen, og der er formentlig en del, som vil sætte pris på lidt vellyd med original udstødning.

Det ser ikke helt tosset ud med de fire afgangsrør, som titter frem bag motoren

Hvor meget og hvornår?
Vi kender endnu ikke prisen på danske nummerplader, men Ducati oplyser om, at Ducati Diavel V4 begynder at lande hos europæiske forhandlere i Januar 2023, og at modellen bliver tilgængelig i farverne Ducati Red og Thrilling Black.

Hvis du synes det er en rigtig spændende nyhed, så er det heldigvis allerede nu muligt, at finde mange flere informationer om den nye Ducati Diavel V4 på Ducati’s nyligt opdaterede website.

Ducati World Première 2023 lakker mod enden
Årets Ducati World Première som har budt på en række fede 2023 nyheder fra det italienske mærke, er efter de første seks afsnit ved at lakke mod enden.
Men vi har heldigvis endnu et afsnit af serien til gode, og det bliver interessant at se, hvilken frihed Ducati giver næste generation i Episode 7 | Next Gen Freedom, som efter planen går i luften 7. November.

Lige præcis 7. November sidder MagaCin’s udsendte i en flyverimaskine på vej til EICMA i Italien, hvor vi også skal se den nye Ducati Diavel V4 i kød og blod så at sige.
Derfor kan MagaCin’s sædvanlige praksis med lynhurtig dækning Ducati World Première blive lidt problematisk for seriens sidste afsnit.
Men vi vil som altid gøre vores bedste.

Herunder den fulde programoversigt for Ducati World Première 2023 the web series, hvor du også finder links til de foregående afsnit.

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start