Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Nu bliver el sjov

Brammo Empulse R er ægte streetfighter på strøm

Tommy Rønn
19/04-2012 kl. 11:45

At tænke sig at kunne køre 160 km/t uden ballade og støj. At tænke sig at kunne køre ca. 200 km på en opladning. Det hele lyder som ren ønsketænkning, men er ikke desto mindre hvad den nye Brammo empulse R tilbyder.

Motoren yder 54 hk, og momentet er ca. 45 Nm allerede fra 0 omdrejninger. Det betyder vild acceleration i total stilhed.

Den maskine glæder vi os meget til at prøve. Der er næppe nogen tvivl om batteridrevne motorcykler bliver en del af fremtiden.

Data er en benzindreven motorcykel værdig.:

Brammo Emplulse R Specifications

Motor Type: Permanent Magnet AC (PMAC) – Water Cooled
Motor Controller: Sevcon Gen 4
Peak Motor Power: 54 horsepower @ 8200 rpm
Peak Continuous Current: 270 amps
Final Drive: Chain (14/48) 520 O-ring chain
Transmission: IET 6 speed gearbox with multi-plate, hydraulic activated wet clutch
Max Motor Torque: 46.5 lb-ft

Battery Type: Brammo Power BPM15/90 Lithium-Ion (NCM Chemistry)
Battery Pack Capacity: 9.31 kWh (nominal), 10.2 kWh (max)
Battery Pack Voltage: 103.6 V (nominal)
Battery Life: 1500 cycles to 80% capacity (100% DOD)
Recharge Time: Level I maximum charging time: 8 Hours. (0 – 99% SOC, no cell imbalances)
Level II maximum charging time: 3.5 Hours. (0 – 99% SOC, no cell imbalances)
Every 10 minutes of Level II charging adds up to 5 miles of range

Empulse R Performance: 100 + mph (160 + km/h)
Driving Range: City: 121 miles* (195 km)
Highway: 56 miles** (90 km)
Combined: 77 miles*** (124 km)

0 personer snakker om “Nu bliver el sjov

  1. Ja, men de fodhvilere sidder godt nok højt placeret… der tales om under 4 sek til 100 og at den matcher cykler som FZ6, ER6, SV650

  2. Jeg har svært ved at acceptere sådan en EL ting.
    Prisen bliver høj og det er ikke muligt at nå til Assen og se MotoGP osv.
    Så efter min mening er det kun legetøj til byen og hvad skal jeg så bruge en topfart på mere en 80kmt.
    Selv om den kan matche diveres 600cc osv så kan den ikke følge med fra nord Kbh til Slagelse og tilbage.

  3. Hvis man ikke kan acceptere sådan en "el ting" er det måske fordi man ikke rigtig forstår at motorcykelister har meget forskellige behov m.h.t. valg motorcykel. Se bare hvor mange forskellige mc-typer der er på markedet i dag. Er man til banekørsel vælger man nok ikke en stor tung cruiser eller touringcykel. Er man til lange mc-rejser vælger man nok heller ikke den mest ukomfortable racer-model eller en lille 125 cc.
    På samme måde har nogen brug for en mc der kan tilbagelægge mange kilometer på en enkel dag, mens dette er helt uden betydning for andre. Og en rækkevide på næsten 200 km rækker da fint til at komme til og fra arbejde eller en søndagstur med vennerne for langt de fleste.

  4. I 'gamle dage' (80'erne? da jeg var 30 kg mindre og kørte RD350) kaldte man en mc af denne type for en 'café-racer' …de var ret populære! Og sådan en mc med drejningsmoment fra en elmotor? …det kunne jeg faktisk godt forestille mig. Og de unge kan måske godt undvære lyden af en '4-ud-i-ingenting' udstødning 😉

Skriv et svar