Volta BCN Sport & City. Elmotorcykler med lav pris
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Nu bliver el alvorlig interessant

Volta rammer rigtig lav pris og leveres med indbygget lader
Tommy Rønn
20/10-2015 kl. 13:00

Nu kommer der for alvor interessante og prisfornuftige el-motorcykler på de europæiske marked. Spanske Volta har netop præsenteret deres endelige versioner af BCN City og BCN Sport, og begge maskiner rammer en pris der gør den yderst spændende for de danske urban-pendlere.

Både BCN City og BCN Sport opererer med topfart på 120 km/t, rækkevidde på 70 km og ladetid på 2 timer fra fladt batteri. Ydelsen på begge modeller er 34 hk. Altså ca. samme effekt som i en Kawasaki 250 Ninja.

Smart er det at de begge er udstyret med omformeren til ladning indbygget i maskinen. Det betyder at ladeledningen ligger i bagagerummet under bagsædet, og kan kobles til enhver normal 220V stikkontakt og lades der. Altså også på grillbaren, ved iskiosken eller på arbejdspladsen.

Det mest spændende er prisen. City lander lige under 60.000 kr. med dansk afgift. Sport lander lige over 60.000 kr. En fuld opladning til 70 km koster ca. 7 kr. Altså ca. 1 kr. for 10 km kørsel. Så bliver det ikke billigere at pendle.

Nu mangler vi bare en dansk forhandler der vil tage de spændende Volta motorcykler på programmet.

Technical Specs

Performance

Top speed: 120Km/h

Average Range: 70Km

Dimensions

Dry weight: 135Kg

Wheel base: 1450mm

Seat height: 805mm

Wheels:

Front: 110/70 R17

Rear : 150/60 R17

Brake discs:

Ø285 mm front

Ø220 mm rear 

Battery

Battery type: Lipo ( Lithium polymer)

Battery pack Capacity: 3 Kwh

Battery pack Voltage: 74V (nominal)

Recharge time: 2 hours with standard 220V plug

Battery life : >2000 charges

Motor

Motor type: DC brushed motor

Peak Motor Power: 25Kw

Linear Motor Power: 11Kw

Max motor torque: 67Nm

Del med en ven

0 personer snakker om “Nu bliver el alvorlig interessant

  1. alvorlig interessant. Bob bob, 70 km. På en opladning, lyder ikke særligt interessant.

  2. 24 km til arbejde gange 2, den vil være perfekt om sommeren, en femmer om dagen for at komme på job, mod nu 1.5 liter benzin hver vej. 30 kr eller 5 kr, tjae……..

  3. Dry weight: 135Kg?
    Hvor meget væske kan mon fyldes på denne.
    Lads os endelig få en forhandler så vi kan prøve den. Tænker den må være perfekt som vinter pendler maskine…
    Hvad med elektronik. ABS, Tracktion control mm. Er der det på den?

  4. Det er prisen der gør den interessant, Brammo og Zero har en listepris på over 100.000kr.
    Men tror det bliver svært at finde nye importører til elektriske MC'er, når nu de skal betale afgift.

  5. Jeg er meget interesseret i den som en lille billig pendlermaskine – håber der er en forhandler eller to som tør. Men ja afgiftens udvikling sætter lidt en dæmper på det

  6. Er afgiften på el-køretøjer ikke beregnet på baggrund af batteriets kapacitet? Hvis det er tilfældet kommer der ikke mange øre afgift på den MC 🙂

  7. Elmotorcykler bliver ikke ramt af den kommende afgift på elektriske køretøjer i første omgang. Dertil er størrelse på batterier og pris for lav.

  8. Joh. Som mc nr 2 ved siden af supertoureren. Til småture og pendling, det er jo synd at starte en Electra Glide, Goldwing eller GTL for at køre til bageren eller på jobbet.
    En meget stor fordel ved el, som mange overser, er at der ikke er noget der hedder koldstart. Noget der slider voldsomt på en forbrændingsmotor.

Skriv et svar

Giver børn en ny start