Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Nu bliver det fantastisk

En ægte superbike på landevejen fra MV Agusta

Tommy Rønn
31/03-2015 kl. 17:45

2015 MV Agusta F4 RC er landevejsversionen af MV Agustas superbike, der ses i fjernsynet til årets VM Superbike løb. Den kan nu købes i en gadeversion, der bibeholder alle VM kvaliteterne, kun eftermonteret med lovpligtige lygter og nummerpladeholder.

MV Agusta F4 RC yder hele 212 hk. Kom an BMW S1000RR, Yamaha R1M og Aprilia RSV4 synes MV Agusta at råbe fra deres fabrikker i Varese i det nordlige Italien.


Naturligvis er MV Agusta F4 RC med alt i det fineste elektronik. Det bliver som at spille et komputerspil at køre MV Agusta F4 RC. Bare giv fuld gas i svingene og den klarer selv at powerslide gennem kurverne. Giv fuld gas i accelerationerne, og forhjulet hæves kun den del der forud er bestemt i elektronik-setuppet. Altså som computerspil med alt hjælp slået til. Også vælteassistent.


Naturligvis er affjedringen det fineste fra Öhlins. Både fortil og i bag. Forrest finder man den hundedyre Öhlins NIX 30 gaffel, og bag Öhlins TTX 30 dæmperen.


Den vil kun blive produceret i 250 stk. Og så er der lige det med prisen. Sølle 290.000 danske kroner. Trods dette er uden dansk afgift, er den pris en regulær foræring for så fint et setup. Den er med garanti udsolgt på få dage.


Nu sidder vi bare og drømmer om 290.000 kr.



2015 MV Agusta F4 Reparto Corse: Tech Specs

Chassis: CrMo Steel tubular trellis with aluminium alloy pivot plates for rear swingarm

Front Suspension: 43mm Öhlins USD front fork, NIX 30 type with TIN coating on inner tubes, left compression and right rebound manual adjustment, top out spring

Rear Suspension: Öhlins TTX36 twin tube rear shock absorber with piggyback resevoir, compression and rebound adjusted with anodized aluminium knobs, aluminium alloy single sided swingarm

Front Brakes: Double floating disc with Ø 320 mm diameter, with steel braking disc and aluminium flange Brembo radial pump/level assembly. Front brake caliper Brembo GP radial-type, single-piece with 4 pistons Ø 30 mm 

Rear Brakes: Single steel disc with Ø 210 mm dia. Rear brake caliper Nissin with 4 pistons – Ø 25.4 mm. ABS System Bosch 9 Plus with Race Mode and RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation)

Wheels & Tyres: 17-inch forged aluminium alloy, 120/70 – ZR 17 (front), 200/55 – ZR 17 (rear)

Engine: DOHC, 16-valve, 998cc, liquid-cooled, fuel-injected inline-four

Power: 212bhp at 13,600rpm, 115Nm at 9,300rpm

Dry Weight: 175kg

Skriv et svar