Moto Morini Calibro lander snart - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Moto Morini Calibro lander snart

Moto Morini udvider familien med ny tilbagelænet model.
Steffen F. Olesen
04/07-2024 kl. 05:49

I februar måned kunne du her på siden læse, at TMP har påtaget sig den fornemme opgave, at importere maskiner der kombinerer italiensk design, moderne features og ikke mindst konkurrencedygtige priser.

Dengang lagde man ud med et program som indeholdt den højbenede X-Cape 650 og den mere gadeorienterede Seiemmezzo 650, men nu er der kommet en ny dreng i klassen.

Den nytilkomne hedder Calibro, fremtræder mere tilbagelænet, og er udstyret med en tocylindret rækkemotor på 693 kubik, som yder 69 heste ved 8.500 omdrejninger og har et maksimalt drejningsmoment på 68 Nm ved 6.500.

Modellen beskrives som designet til både at være dynamisk og komfortabel, men på en måde som egner sig til både eventyr og elegance.

Lidt tal og teknik
Førerpositionen på begge versioner (Cruiser og Bagger) er afslappet, og med en sædehøjde på blot 725 mm burde de fleste kunne håndtere de 200 kilo tør vægt i hverdagen, eller når projektet går ud på at tømme tanken, som kan indeholde 15 liter brændstof.
Også A2-kørere, da begge modeller kan leveres i en 35 kW-version.

Den overkvadratiske vandkølede motor med et kompressionsforhold på 11,6:1 sørger angiveligt for et passende bundtræk, og lader føreren suse afsted på eventyr med op mod 175 kilometer i timen.
Og når der skal ro på løjerne er det fortil en dobbeltstemplet kaliber, der napper om en 320 mm skive, og bagtil en enkeltstemplet, som bider i en 255 mm skive, der står for løjerne.
Begge to naturligvis i sammenspil med et Bosch styret ABS system, skulle det gå vildt for sig.

Af andre mål nævner importøren at akselafstanden er 1.490 mm, og at der er 140 mm luft mellem maskine og vej.
Affjedringen består fortil af en 41 mm RSU-forgaffel med 120 mm vandring, og bagude sørger to dæmpere med en vandring på 100 mm for at komforten opretholdes. (Disse er justerbar for fjederforspænding)

Længst nede mod asfalten bidrager et fordæk med målene 130/70-18 og et bagdæk som hedder 180/65-16 til, at både fører og de på baggerversionen 19-liter store sidetasker kommer sikkert frem til destinationen.

Når modellen, forhåbentlig allerede i slutningen af indeværende måned, lander her i vores lille hjørne af verden ser det ud til, at Cruiser-versionen kan erhverves for lige under 100 af de lange, og at Bagger-versionen koster ti mere.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start