Målrettet fokus for Avon motorcykeldæk - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Målrettet fokus for Avon motorcykeldæk

Dækproducenten Avon blev sidste år overtaget af Goodyear, og det er måske en smule uklart, hvad der reelt kommer til at ske med det historiske engelske mærke på længere sigt.
CO
08/04-2023 kl. 13:52

Dækproducenten Avon Tyres der for næsten præcis et års tid siden lancerede et Nyt Avon 3D Supersport, som afløser for Avon 3D Ultra EVO, blev sidste år opkøbt og integreret hos dækproducenten Goodyear.
Allerede dengang blev vi informeret om, at Avon Tyres der blev etableret i England i 1904 ville lukke fabrikken i Melksham – Wiltshire i det sydlige England i indeværende år.
Det kunne man måske frygte ville medføre en begrænsning i udbuddet af forskellige motorcykeldæk.
Men nu det forlyder i et nyhedsbrev fra Goodyear, at to kendte mærker der nu ejes af Goodyear fremadrettet vil blive produceret sideløbende.
Og hvad kommer det så til at betyde for det gamle engelske mærke og udbuddet af dæk fra forskellige producenter?

Målrettet fokus
Goodyear informerer i et frisk nyhedsbrev om, at indlemmelsen i Goodyears portefølje fremadrettet vil give europæiske motorcyklister et større og mere omfattende udbud af motorcykeldæk med industriens førende produkter, som dækker alle segmenter på markedet.
Og dækkene fra Avon vil få et såkaldt revitaliseret målrettet fokus.

I selskab med Dunlop
Den angiveligt mere fokuserede Avon produktserie vil inkludere Cobra Chrome serien til cruisere og custom cykler samt det populære Roadrider MKII, der komplementerer Dunlop’s sports-touring dæk.
Ja, Dunlop er også en del af familien, da Goodyear siden 1999 har været dybt involveret i netop det mærkes Nordamerikanske og Europæiske forretning.
Derudover vil Avon fortsat være leveringsdygtig i 3D SUPERSPORT hypersport dækket, Spirit ST og Streetrunner sporttouring produkterne, Trailrider og Trekrider til eventyrerne, de klassiske Safety Mileage MKII og Speedmaster MKII designs, og Viper Stryke til scootere.

Avons dækserie kommer altså fremover til at bestå af følgende.

  • Cobra Chrome – Cruiser
  • Roadrider MKII – Sporttouring
  • 3D Supersport – Hypersport
  • Spirit ST – Sporttouring
  • Streetrunner – Sporttouring
  • Trailrider – Adventure
  • Trekrider – Adventure
  • Safety Mileage MKII – Classic
  • Speedmaster MKII – Classic
  • Viper Stryke – Scooter

Det nye målrettede fokus skal sikre, at Avon som brand stadig tilbyder mærkets mest populære produkter, som en stærk partner til Dunlop’s ret omfattende produktserie, der i forvejen dækker stort set alle kategorier.

Langsigtet strategi
Goodyears langsigtede strategi for de to verdenskendte mærker går på videreudvikling af dækkene i Montlucon i Frankrig, hvor mange af de fineste produkter i Dunlop serien i forvejen udvikles sideløbende med dækkene til både Moto2 og FIM Endurance World Championship.

En lidt vag beskrivelse?
Foreløbig altså en måske lidt vag beskrivelse af fremtidsudsigterne for Avon dæk, og man bliver ikke meget klogere af udtalelsen fra Goodyears General Manager Motorcycle Europe Ben Hodges, der i nyhedsbrevet er citeret for følgende:

“Dunlop and Avon have proud histories and exciting futures. The ranges are highly complementary and meaningfully differentiated, so this gives us the opportunity to offer a wider selection of tires, with one of the youngest product portfolios in the industry, to the trade and riders alike.
As we plan for 2024 and beyond, we will reveal new product lines, technology upgrades and clear market positioning for both brands.”

Goodyear bossen udtaler altså, at de to mærker fremover kommer til at eksistere sideløbende, og at de er meningsfyldt differentierede – hvilket giver mulighed for at tilbyde et bredere udvalg af produkter – samt at nye produkter og teknologiske opgraderinger kommer til at omfatte begge mærker.

Om det reelt medfører, at det ene mærke kommer til udelukkende at stå for leveringen af dæk til visse segmenter, og at det andet mærke håndterer de resterende må fremtiden vise.
“Clear market positioning for both brands.”
Så det bliver det interessant at se, om flere mærker under én hat kommer til at medføre et øget udbud i forskellige dæk i virkelighedens verden.
Og det bliver måske også lidt interessant, at følge hvordan priserne på både Avon og Dunlop dæk udvikler sig.
  



 

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start