Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Kawasaki Z 650 er New Rider Friendly

Bruger og miljøvenlig mellemvægter

CO
16/12-2019 kl. 00:10

På den danske Kawasaki importørs hjemmeside, kan du læse at Kawasaki Z 650 årgang 2020 er den ultimative mellemklasse supernaked, men på Kawasaki's globale hjemmeside kan du også se, at 2020 modellen er stemplet som “New Rider Friendly”.

Bemærk betegnelsen New Rider Friendly til venstre i billedet

Den brugervenlige mellemklasse naked-bike eller streetfighter har til 2020 ikke bare fået en ansigtsløftning med skarpere udseende og ny LED forlygte i den nye lygtekåbe, men er også i 2. generation blevet mere miljøvenlig.

Motoren er som udgangspunkt den 649cc twin vi kender fra forgængeren, men udleder efter opdateringer og videreudvikling som alle tidens andre motorcykler mindre forurening, og har derudover fået stærkere træk i bund og mellemområde.

Læg dertil et forstærket Sugomi udtryk, de nye features som 4,3″ TFT farveskærm i instrumenteringen, opkobling med smartphone via Bluetooth, udpræget Z familie styling, forbedret passagerkomfort med nyt tykkere bagsæde, og til sidst Kawasaki's seneste politik, der går ud på at udstyre fabriksnye motorcykler med gode kvalitets dæk der napper solidt i underlaget.

Prisen for Kawasaki Z650 årgang 2020 på danske nummerplader er dkr. 87.990,- i billigste udgave.

Se lige introvideoen herunder inden du læser videre. 

Næh, der er måske ikke sket voldsomme tekniske ændringer til 2020, men Z 650 anno 2020 ser sgu da egentlig meget fræk ud, og rent teknisk… if it ain't broke, don't fix it.

Kawasaki har altså dybest set opdateret Z 650 til de skærpede miljøkrav, og tilføjet ekstra komfort i et mere tidssvarende udseende, samt tilføjet en række af de gadgets og features forbrugerne efterspørger.

I videoen herunder ser du Kawa'en i aktion, hvor trendy unge mennesker til dunkende rytmer fra moderne muzak færdes ved lovlighed hastighed i det urbane miljø.

Sådan vælger Kawasaki altså at markedsføre Z 650 årgang 2020, men vi mener at det måske er en lidt entydig fremstilling. Jo, jo… Kawasaki har stemplet modellen som New Rider Friendly, motoren kan drosles til A2 kørekort, og forgængeren var da også et overmåde fint transportmiddel i storbyens trængsel.

Men vi har faktisk ved flere lejligheder kørt på forgængeren, hvor modellen ikke blot imponerede med sin letkørthed, men også demonstrerede fine kvaliteter når det gik noget friskere for sig… også for rutinerede førere.

Vi forventer at den opdaterede version er mindst lige så velkørende som forgængeren, så derfor glæder vi os umanerligt til Januar måned 2020, når vi drager sydpå for at prøvekøre den nye Z 650.

Så må vi se om vi kan overbevise Kawasaki bosserne om, at de godt kan tilføje et afsnit med aktiv svingkørsel og inspireret kørestil i fremtidige promotionvideoer.

Da vi sidst kørte Kawasaki Z 650, var den meget mere og andet end blot en trendy urban pendler, og vi kan ikke se hvorfor efterfølgeren skulle være så meget anderledes.

Vi kører Kawasaki Z 650 i Spanien sidst i Januar måned 2020, og du får naturligvis en udførlig rapport straks derefter. 

  

Skriv et svar