Triumph Street Scrambler 2017, ægte retro bike
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Jord og hjulspin

Triumph Street Scrambler 2017, ægte retro bike
Klaes Asaa
02/12-2016 kl. 15:24

Dengang far var dreng, eller rettere et sted sidst i det forrige århundrede, før britisk motorcykel produktion blev ramt af japanernes konkurrence. Her havde scrambleren sin storheds tid på jordbanerne. På den tid havde stort set ethvert sogn en jordbane. Hovedingredienserne til nutidens motorcykler blev født i den tid. Scrambleren har sine rødder lige her. Den forsvandt da der kom lang fjedervandring, begrebet motocross blev født. De overtog offroad markedet, med baner der var for kuperede til scramblere. 

Trumf eller rettere Triumph tog tråden op allerede i 2006 med en scrambler i genoptryk. I starten af 2016 kom deres nye Street Twin, og det lå lidt til højrebenet at lave en scambler på basis af den model. Nu introducerer Triumph den så til 2017. 

Scrambleren er bygget omkring Street Twin modellens 2 cylindrede 900 ccm motor. Det er vigtigt at understrege, at Street Scrambler ikke bare er gummimanchetter på forgaflen og oplagt udstødning. Stellet er specielt bygget til Street Scrambleren. Fodhvilerne er placeret så de passer til offroad, og bagdæmperne er gjort længere. Forgaflen og bagdæmperne er gjort modelspecifik, og frihøjden er forøget. 

Street Scrambler har 19” forhjul og 17” baghjul med eger og grovmønstrede dæk, så den bedre kan køre udenfor asfalten. Standard ABS og traktionskontrol, som kan indstilles til offroad brug. Et simpelt enmandssæde og et alu stativ bagved er standard, stativet kan udskiftes med et passagersæde. Fodhvilere i metal med spidse takker, i ægte offroad stil. Gummiplade på siden af tanken til knæene, og alu plade under motoren foran. 

Speedometeret er helt i den enkle stil, et rundt ur til både fart og omdrejninger. Samt lidt moderne informationer, som selvfølgelig afviger lidt fra den ellers så gennemførte Scrambler stil. I still med lysten hos mange til at skabe personlighed omkring din helt egen motorcykel, tilbyder Triumph ejerne af Street Scrambleren mere end 150 tilbehørsdele til Scrambleren, der kan være med til at gøre den mere autentisk. 

Der er mange om buddet på Scrambler markedet efterhånden, og er man til retro, så er det svært at komme uden om fabrikkernes gennemførte modeller. Jeg mener helt klart, at scramblerne er et ejerskab værd.

Del med en ven

0 personer snakker om “Jord og hjulspin

  1. Det ser jo skønt ud på billedet, at man kan ræse ud i naturen. Men hvor kan man lige det i Danmark? Tilbage står så en formentlig meget dyr maskine med sølle 54 hk, som meget hurtigt vil føles for brystsvag til asfaltjunglen. Men OK bliver prisen under 120000, så har den måske en chance.

Skriv et svar

Giver børn en ny start