Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Italienerne krakelerer

Italiensk salg falder lodret i Danmark

Tommy Rønn
08/08-2011 kl. 10:00

Noget af det der bremser hårdest i motorcykelbranchen, er det italienske salg. Det salg der før 2006 var rimeligt for et lille land, er nu meget dødt.

Italienerne har kun solgt få maskiner i Danmark i 2011 til dato. Sølle 57 maskiner har Aprilia, Benelli, Ducati, og Moto Guzzi magtet at sælge i fællesskab.

Salgstal italienere:

Aprilia: 19

Benelli: 1

Ducati: 30

Moto Guzzi: 7

Det kan undre krisen har ramt Italienerne så hårdt. Der er andre mærker der øger deres salgstal, og de er ikke billige mærker sammenlignet med italienerne. Det har altså intet med pris at gøre.

Italienerne bliver bedre og bedre, år efter år, og er nu ikke efter de andre fra Europa og Japan. Det er derfor usandsynligt at det er manglende kvalitet der bremser italienersalget.

Det kan næsten kun være manglende markedsførings-evner og utilstrækkelig informations-udbredelse, sammenlignet med de andre mærker, der har gjort forskellen.

Trist for italienerne laver uhyre charmerende maskiner, som er med til at ligge skønne farver på vores motorcykel-kultur.

Gode eksempler på prisfornuftige og inspirerende italienere er Aprilia Dorsoduro til 120.000 kr., Benelli TRE-K899 til 140.000 kr. og Ducati Monster 696 til 135.000 kr.

0 personer snakker om “Italienerne krakelerer

  1. Jeg har overvejet at købe italiensk, men vedvarende ryster om at det kan tage såvel måneder som år at skaffe reservedele, _hvis_ noget går galt, eller hvis man skulle "tilte" gør det lidt for risikobetonet at investere der :-

  2. Det er simpelthen en skam. Men det er desværre sådan med den generelle Dansker, at man skal have så meget som muligt for pengene. Et godt eks. er Suzuki's SV650 og SV1000. De holder jo på hvert et gadehjørne. Den lyder jo som en Ducati :-/
    Det samme kan ses når folk valfarter ned til grænsebutikkerne og slæber den ene indkøbsvogn ud efter den anden med billige Slots Pilsner.
    Jow-jow, bare det er billigt..

  3. Det er jo i stor grad liebhaver køretøjer og for nogle af mærkerne temmelig meget mere kostbare end de andre Europæiske og Japanske konkurrenter!
    Som tyskerne siger "Klasse über Masse"!

  4. Der er PT rigtig gode tilbud på de italienske mærker, men importørernes hjemmesider er mildest talt elendige. Når man søger på forhandlere via aprilia.dk kommer man til en international side, og på den danske side kan man kun se priser, ikke læse om modellen. Der er hjemmesiderne fra de japanske importører noget bedre til forbrugeren.
    Ved dog der har været importørskifte, men tvivler da stærkt på det tager 1,5-2år at få lavet en ordentlig side og god markedsføring.
    Så salget står vel meget godt mål med indsatsen.

  5. Som ejer af en Italiener der blev købt fra ny i 2009 og som her, lidt over to år efter, har været på værksted 10 x (+!), undrer det mig ikke. For mage til l*rt skal man godt nok lede længe efter, og med en importør der gennem hele forløbet har glimret ved sin ligegyldighed, så er det ikke herfra der kommer ros. OG nej, jeg har ikke fået en mandagsmodel, for går man ind på det relevante forum som er MEGET besøgt (globalt), så vil man se at alle de fejl der har (og er!) på min MC, er kendte – også på den anden side af kloden!

    Så min anbefaling til potentielle købere vil til enhver tid være, at holde sig væk fra Italienere – medmindre man er villig til at lide det afsavn det er at skulle på værksted med den igen og igen, og i øvrigt føle sig som en tåbe utallige gange når de så fortæller de ikke kan finde fejlen, hvorefter man få dage senere, oplever nøjagtig den samme fejl 🙁

    Når det så er sagt, så god vind fremover – og pas på jer selv 🙂

    /Frank

  6. Det er selvfølgelig trist, at Roadhouse har været så uheldig med sin mc, men det er jo ikke et billede for samtlige italienske mc.
    Jeg har dog en anelse om, hvilket mærke, der er tale om. Og DEN har været en trist oplevelse for ejerne!

  7. Hehehehe, hvis man kan se mit profilbillede, så er det er godt bud ;o)
    Og nej, der gælder ikke alle Italienere – når jeg skriver Italienere, dækker det over mit "eget" mærke 😉
    Men med 9 andre MC'ere gennem mit aktive MC liv, hvoraf ingen har været på værksted andet end til service – eller når jeg er blevet kørt ned af billister (4 x!) så er jeg sgu' bitter over at mine surt tjente penge blev sat i det skidt. De MC'r jeg har ejet, var 7 japanere og to H-D'er.
    Det skal dog lige nævnes, at den kører herligt nu, efter den i foråret var en uge hos importøren hvor de kørte 1000 km på den. Og det pudsige er, at de ikke fandt nogen fejl og ikke har gjort noget ved den ……….! Ikke desto mindre har der INGEN – problemer været siden …….!

    Men uanset hvad, så er mit Italiener-eventyr overstået når jeg skal have ny MC en dag, det tør jeg sgu' ikke hoppe ud i igen – hold op jeg har haft mange sure oplevelser med den 🙁 Så det bliver noget der er så gammelt at jeg selv kan skrue på det – sandsynligvis en H-D.

    Ha' det bra'

    /Frank

Skriv et svar