2013 Husqvarna Terra og Strada på Intermot
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Husqvarna Terra og Strada (Intermot)

To prisbillige verdensnyheder fra Italien der let moser sig ind på danskermarkedet

Tommy Rønn
02/10-2012 kl. 13:47

Sølle 100.000 kr. er alt hvad disse to imponerende italienere kommer til at koste. Begge er de opbygget med BMW 650 motoren. en encylindret sag, der i Husqvarna yder hele 58 hk.

Begge kan de leveres med et komplet taskesæt til fornuftige penge, og mens Terra brillierer med 21″ forhjul og knopdæk, disker Strada op med 19″ forhjul og gadedæk.

Vægten ligger omkring de 175 kg, alt efter model og udstyrsniveau. Absolut acceptabelt til denne type maskiner.

Importøren, Jento, har udtalt til MagaCin at de nye Husqvarna allerede nu er på vej til danskerne, og forventes i landet næste uge.

To maskiner der med garanti bliver rift om da netop adventure-maskinerne får flere og flere tilhængere.

Køb Husqvarna TR 650 Strada.

Køb Husqvarna motorcykler her.

0 personer snakker om “Husqvarna Terra og Strada (Intermot)

  1. Drømmecykel! Den er super spændende, hvis prisen holder.

    Har den ABS? Eller er tælleskiven bare til pynt?

  2. Husqvarna MC er solgt og flyttet til Italien for mange år siden. Nu ejet af BMW, men stadig beliggende i Italien.

  3. Eget spørgsmål besvaret. Strada er standard med ABS, hvorimod det er ekstraudstyr til Terra 🙂

  4. Jakob Eriksen: Husqvarna blev købt i 1987 af Cagiva, og flyttet til Italien. I 2007 blev mærket købt af BMW, men fortsat produktion i Italien.
    Men hvis motoren er den samme som i BMW 650, så er den lavet i Kina af Loncin.

  5. I følge seneste nummer af det i øvrigt stærkt anbefalelsesværdige engelske BIKE, så er der fire ud af fem stjerner og roser til de to Huskies. 58 heste mod Bimmer GS 650's 48 (samme kinamotor m anden kompression, knast og indsprøjtning) angiveligt uden at benzinforbruget lider voldsomt: Begge nævnes som bemærkelsesværdigt lettere, venligere, sjovere, pænere, mere letstyrende, bedre affjedrede og …. føles mere solidt bygget end GS650 og Sertao – det lyder da vildt – hvis prisen så holder de 100K m abs. Dog mangler varme i styrgummi som standard. Måske en erstatning for min Versys? Hvis ellers serviceintervallernes længde tillader det – der er vel ikke mange servicesteder i DK?

Skriv et svar