Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Honda tror på mellemklassen og automatgear

Fremtidens motorcyklister vil have letkørt fornuft

Tommy Rønn
24/02-2014 kl. 15:15

DCT, Dual Clutch Transmission, er Honda´s svar på fremtiden. Det er sandsynligt de har noget at have den antagelse i, da DSG, Volkswagens udgave af dobbeltkoblingsgearkassen, allerede har nydt stor succes i bilerne.

Også på motorcyklerne er dobbeltkoblingsgearkassen på vej frem. Salgschefen for Honda motorcykler Danmark, Jens T Hauge, udtaler at 40% af køberne nu tilvælger DCT på de modeller der kan leveres med dette smarte automatiske gearskift.

Honda oplever også en anden trend, som er tilvalg af originalt udstyr. Igen som vi kender det fra bilhandel. Altså at kunderne tilvælger originale udstyrspakker som f.eks taskesæt.

Honda´s vurdering af fremtidens salg gennem 2014, er at de mindste maskiner taber terræn sammenlignet med 2013, men at mellemsegmentet vinder terræn. Honda tror som Yamaha at salg af sportslige maskiner vil falde yderligere i 2014. Sportsmaskinerne er altså i vid udstrækning dømt ude af importørene allerede inden sæsonstart.

Det er ikke kun sportsmaskinerne Honda mangler tro på i 2014. Også cruiserne dømmes bagude på point allerede inden sæsonstart af honda´s salgschef Jens T Hauge.

Samlet tror Honda at salgstal for de mindste, cruiserne og sportsmaskinerne vil falde i 2014. Streetmaskinerne og adventuremaskinerne tror Honda vil stige i salgstal. Samlet tror Honda på en lille stigning i salgstal sammenlignet med 2013.

Holder Honda´s antagelser kommer vi til at se mange mellemklasse-maskiner på vejene gennem 2014, og mange maskiner med de automatiske dobbeltkoblings-gearkasser.

0 personer snakker om “Honda tror på mellemklassen og automatgear

  1. 40%?! Det var ligegodt mange! Nu bliver jeg nysgerrig efter at vide, hvad der gemmer sig det tal; hvad er det for en slags motorcyklister, der foretrækker automatgear? Kan vi få noget at vide om det? Tak!

  2. Hvordan med motorbremsning på sådan en knallert – triller den bare videre når man slipper gassen ?
    Bare nysgerrig…

  3. Der er jo forskellige tomatgearsløsninger ligesom på bilfronten. Hondas tomatgear er en traditionel gearkasse med skifteknapper (+ to koblinger o.a. som man ikke mærker noget til). Den opfører sig også som en almindelig gearkasse – også når man motorbremser.

  4. Det bliver spændende at se hvordan det går med holdbarheden af de her smarte gearkasser. VW har haft en del problemer på den front..

  5. Honda tror på stigende salgstal for adventure maskiner. ??
    Hmmm så er det en skam de ikke har nogen af slagsen 😉
    Deres vfr 1200 x crosstourer lugter måske lidt af det.
    Men deres meste anvendte Mc i øjeblikket til eventyr er sikkert en innova 🙂
    Det er kun gået ned af bakke for honda siden de stoppede produktionen af africaneren og transalpen blev lemlæstet, med hensyn til adventure maskiner.

Skriv et svar