Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Honda Integra i billeder og tal

MC hjul og dobbeltkobling på scooteren

Tommy Rønn
25/10-2011 kl. 07:00

Nem dagligdag med dobbeltkobling. Rigtig størrelse fælge der muliggør de gode dæk og godt 32 km/l benzin. Det lyder som rigtig fornuftig hverdagstransport.

Som altid på Hondas fornuftsmaskiner er den naturligvis udstyret med det sikre kombinerede ABS system.

Det eneste der kan undre er kædetræk. Kardan eller bælte havde måske været smartere på en sådan hverdagstraver.

Honda Integra specifications:

Engine:

Liquid-cooled 670cc (73mm x 80mm ) four-stroke 8-valve

SOHC parallel-twin. PGM-FI electronic fuel injection.

Six-speed transmission.

Chain final drive

Power/torque: 51bhp/46.1ftlb
Fuel capacity: 14.1 litres 

Chassis: Diamond; steel pipe frame.

Front 41mm telescopic forks, 120mm travel.

Single rear shock, 120mm travel

Wheelbase: 1525mm
Rake/trail: 27°/110mm
Seat Height: 790mm

Kerb Weight: 238kg (F: 49.8%; R: 50.2%)

Tyre Size:

Front 120/70-ZR17M/C (58W).

Rear160/60-ZR17M/C (69W)

Brakes:

320mm single wavy front disc with 3-piston caliper.

240mm wavy rear disc with single-piston caliper.

ABS/CBS as standard

0 personer snakker om “Honda Integra i billeder og tal

  1. Syns det er fedt med kædetrækket, det er nemt og enkelt at arbejde med hvis det går i stykker – det er meget mere kompliceret/dyrt med kardan og variomatic.
    I det hele taget nogle rigtig fede specs, der er på den Honda, det faktisk mere en MC end en scooter – den ligner bare en scooter.
    Godt gået Honda !
    Så mangler vi bare prisen !… 😮 – Håber ikke den kommer til at være urealistisk DN01-agtigt, det ville være en skam.

  2. Ps. Lukket kædekasse (evt. med fedt) ville være optimalt – kan de egentlig stadig købes ?

  3. Ellers må man få fremstillet en form og starte en produktion op af lukkede kædekasser. De burde kunne sælges, hvis de blev udført i kulfiber!
    Jeg har haft ideen med at lave en til min egen cykel i et par år nu!

  4. Ja Kasper, det skulle man sgu næsten. Jeg havde den må min TR1 – orig. monteret, et fantastisk system der stor set passer sig selv – mener kæden var sat til at holde til 50000km uden skift af det "indbyggede" kilo litiumfedt. Men det er nok udseendenet, der har dræbt den gode ide – kønt er det sgu ikke, men til en scootertype MC, der ville det være gævt.

    Et link til den spændende Hondamotor, der åbenbart også er klar til 6 manuelle gear ! : http://www.webbikeworld.com/motorcycle-news/2011/new-honda-700cc-twin-engine.htm

  5. Ja, der findes da eftermarkeds-kædekasser til CBF125, så mon ikke der er nogen der også vil lave til denne.

  6. er det smart at have to Honda køretøjer der hedder det samme? (Integra bil og nu også scooter/mc)

  7. Iflg. importøren (Nelleman), så kommer Integra 700'eren slet ikke til Danmark… 🙁 Men… der kommer andre modeller med samme motortype og chassis. Det bliver spændende – prisen skulle lande på omkring de 100.000kr. Yderligere info vil komme i november.

Skriv et svar