Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Fed Guzzi får facelift

Nyheder og specifikationer for supersællerten Moto Guzzi V85 TT Travel

Mathias B. Høj
19/11-2019 kl. 11:22

Moto Guzzis V85 TT har velfortjent har givet Moto Guzzi en vældig stigning i omsætningen. Ikke så underligt, for den er billig og kører fantastisk. Og når salgstallene er høje, skal der naturligvis være udstyrsvarianter, så der er mulighed for at kapre endnu flere kunder.

Til EICMA 2019 fremviste Moto Guzzi den nyeste, nemlig V85 TT Travel. Efternavnet illustrerer at det er en maskine, som er særlig velegnet til de længere ture. Vindskærmen er blevet højere – nærmere betegnet 60% større end det originale. Varmehåndtag er også inkluderet fra standard, så den trendy Italiener kan klare turen til Nordkap. Eller rettere, chaufføren kan. En anden fordel for beboere i det mørke nord er tågelygterne, som også er standard på Travel udstyrsversionen. Dækkene er Michelin Anakee Adventure.

Originale sidetasker fra Moto Guzzi er også inkluderet. De er fremstillet af plastic og aluminium og klikkes direkte på Guzzi'en, uden der skal monteres grimme bøjler på. Højre sidetaske har en kapacitet på 37 L, mens venstre indeholder 27,5 L). Forskellen skyldes naturligvis, at den ene sidestaske skal gøre plads for udstødningen.

85 TT Travel tilbydes i farvevariationen Sabbia Namib, som er i den sand-bronze-farvede nuance. Det ser bedre ud end på billederne – så tjek den ved din Moto Guzzi-forhandler, når den kommer til Danmark.

De danske priser er ikke offentliggjort endnu.

Specifikationer:

ENGINE

Type

Transverse 90° V twin, two valves per cylinder (titanium intake).

Cooling

Air

Engine capacity

853 cm³

Bore and stroke

84 x 77 mm

Compression ratio

10.5: 1

Maximum power

80 HP (59 kW) at 7,750 rpm

Torque

80 Nm at 5,000 rpm

Fuel system

Electronic injection; Ø 52 mm single throttle body, Ride-by-Wire

Fuel tank capacity

23 litres (including 5 litre reserve)

Emissions compliance

Euro 4

Consumption (WMTC cycle)

4.9 l/100 km

CO2 Emissions (WMTC cycle)

118 g/km

TRANSMISSION

Clutch

Dry single disc

Transmission

6 gears

Gear ratio values

1st 16/39 = 1: 2.437

2nd 18/32 = 1: 1.778

3rd 21/28 = 1: 1.333

4th 24/26 = 1: 1.083

5th 25/24 = 1: 0.960

6th 27/24 = 1: 0.889

CHASSIS

Frame

High strength steel tubular frame

Front suspension

41 mm hydraulic telescopic USD fork, with adjustable spring preload and hydraulic rebound

Front wheel travel

170 mm

Rear suspension

Double-sided swingarm in box-type aluminium with a single shock on the right side, with adjustable spring preload and hydraulic rebound

Rear wheel travel

170 mm

Front brake

Double 320 mm stainless steel floating discs, Brembo radial-mounted callipers with 4 opposed pistons

Rear brake

Ø 260 mm stainless steel disc, floating calliper with 2 pistons

Wheels

Spoked

Front wheel rim

2.50” x 19”

Rear wheel rim

4.25” x 17”

Front tyre

With air chamber 110/80 – R19”

Rear tyre

With air chamber 150/70 – R17”

ELECTRICAL SYSTEM

A/C generator

430 W

System voltage

12 V

Battery

12V – 12 Ah

Skriv et svar

Denne side bruger cookies

Læs mere