Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Fart i Kawasaki

Kawasaki har altid haft ry som værende de rene fartmonstre. Det rygte fik de efter lanceringen af KH500, og i firserne da den første Ninja maskine så dagens lys, var navnet cementeret

Tommy Rønn
25/11-2008 kl. 22:14

Men det er ikke kun maskinerne der løber hurtigt. Også de danske salgstal spurter hurtigere end konkurenterne. Kawasaki har som eneste mærke haft markant fremgang i år, hvilket må tilskrives et godt modelprogram og dygtighed hos forhandlerne.

Specielt Rydbergs MC, Stevens MC Shop og Frankies MC har sprøjtet nye Kawasaki maskiner ud af butikkerne, og mon ikke de har smil på læben i disse tider hvor nogle forhandlere piver. En fremgang på 20% er da til at forstå.

Eneste andet mærke i fremgang har været Triumph. Deres salgstal er øget med 10%, men de har sikkert brug for det efter butiksforøgelsen på 50%.

Næste år kan meget vel se endnu lysere ud for Kawasaki. Med en fordobling af prisbillige 250 kubik maskiner, og nogle nye og snusfornuftige mellemklasse-krigere i programmet, har de stærke kort på hånden, når der skal kæmpes om markedsandele gennem 2009.

Trods Kawasakis flotte resultater er Suzuki dog stadig klart ledende. De har tabt markedsdele, med et fald i sakgsstatestikkerne på 31%, men de sælger stadig klart flest motorcykler til danskerne.

De fire japanere fordelt på markedsandele her i landet: Suzuki 31,1% Kawasaki 13,6% Yamaha 11,1% Honda 9,7%

Det bliver spændende at følge salgsracet gennem 2009

Skriv et svar