En af de store lukker - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

En af de store lukker

Minimotor i Kolding lukker og slukker
Tommy Rønn
24/08-2010 kl. 16:15

Ejeren Søren har kastet håndklædet i ringen. Et månedligt underskud på op til 70.000 kr. klarer ingen på sigt, og Søren har derfor valgt at lukke butikken.

Minimotor blev nylig tvunget til nye lokaler, men intet hjalp det. Kunderne udeblev, og kassen forblev tom.

Endnu en af vores motorcykelforhandlere må altså lukke i denne krisetid, og vi på MagaCin tvivler desværre på dette bliver den sidste lukning, vi ser i nærmeste fremtid.

Minimotor er ikke meldt kunkurs eller i betalingsstandsning. Søren mente, fornuftigt nok, at det var bedre at standse i tide, før familiens hjem og andre aktiver også var spist op af motorcykel-forretningen.

Søren ser gerne at en anden vil overtage og fortsætte, men dette er næppe sandsynligt i disse tider.

Et generelt problem alle forhandlerne i tiden omtaler, er international nethandel. Kunderne kommer i butikken og bestiller udstyret, og køber derefter online. Forståeligt at forbrugerne vil spare penge, men moralen med at hjembestille hos butikkerne for afprøvning, og derrefter købes andensteds kan nok diskuteres.

Det vil også være ærgeligt hvis danske butikker forsvinder, og næste gang man udsættes for en punktering, skal ringe til Tyskland for assistance.

Del med en ven

0 personer snakker om “En af de store lukker

  1. Læg du bare skylden hos folk der handler på nettet. Det er dog det latterligste jeg har set. Man handler det sted hvor man får mest for pengene, eller hvad?

  2. Gonzlow! Ikke desto mindre ER dette forhold et fakta! Folk kører til lokale MC-pushere for at prøve udstyr, hvorefter de kan bruge 14. dage på at søge selv samme udstyr 2-300,- kr. billigere i én eller anden netbutik. Check bare disse forhold på MCG – folk snakker om disse ting helt åbent…. Og nej, jeg taler ikke for at betale – bevidst – mere for en vare/service end hvad godt er… Nethandel rammer ikke alene MC-forhandlerne – det rammer alle i detailbranchen! FDIH anslår at mange fysiske butikker fremover vil lukke deres "fysiske rammer" og udelukkende køre nethandel…. Og hurra for det!

    Jeg betaler gerne "lidt mere" for at have en fysisk butik og en god Hr. Jensen at tale med… både når jeg handler olie, styrtkyse, dæk eller frisk kohud! Måske er jeg alt for naiv… eller også ønsker jeg at støtte den lokale MC-pusher? Your choice….

  3. Jeg handler også hos den lokale MC pusher hvis jeg har mulighed for det. Men her i Odense er service et fremmedord og der er ingen hjælp at hente når man skal have noget de ikke kan slå op i NØGLEN. Så må man handle hvor der er service og hvor man kan få stumperne. At give nethandlerne skylden for butiksdøden er helt over mål. Man har altid skulle tilpasse sig nye tider, det er der nogle der ikke vil, de vil miste omsætning og til sidst lukke. Sådan er det bare og det har altid været sådan.

  4. Jeg kan ikke læse at magasin giver nogen skylden. Refarerer de ikke bare forhandlerne?

    Uanset hvad vil jeg også blive pisse sur hvis en ven bad mig tage en bikini med til hans kone fra tyskland, og når han så havde set den sagde. Den er sgu den hun mangler, men jeg har fundet den 100 kroner biligere i england på netet og bestiller der. Tak for hjælpen.

  5. "Et generelt problem alle forhandlerne i tiden omtaler, er international nethandel. "

  6. Når handlen vitterlig går via den internationale nethandel, så ER det vel et reelt problem? Selvfølgelig kan de Danske butikker lukke ned, og etablere et fjernlager i den østligste del af Eurpoa, men det bliver da en sørgelig dag, den dag den sidste mc-butik lukker!

    Man skal nok ikke frygte, at værkstederne forsvinder. Dette kan ikke klares over nettet, men de store udstyrsbutikker, de vil på sigt forsvinde!

  7. Gonzlow:her i Odense er service et fremmedord og der er ingen hjælp at hente når man skal have noget de ikke kan slå op i NØGLEN.

    så er det fordi at du handler de forkerte steder.!!!

    prøv en mc mekker istedet for de store. fks.Blacha mc i ubberud der er altid fin service.

  8. Har lige købt en SV1000 dernede, hvem tager så garantien, hvis der nu skulle opstå problemer?

  9. Nethandel er lige som sex – det er kommet for at blive. Et eks.: jeg var ude hos en mc forhandler i det Storkøbenhavnske område for at kigge på en ny mcgarage. Og jeg havde faktisk tænkt mig at købe en, men syntes nok lige at prisen på 1499,- måske var lige i overkanten. Hjem og checke prisen på nettet og ganske rigtigt, jeg kunne købe den samme vare for UNDER DET HALVE incl. shipping fra UK. Dem der har råd til at sige nej tak til den besparelse har flere penge end mig.

  10. hans kingo: Blacha i Ubberud er god nok, men vel heller ikke i Odense. Steffen er også helt fin men ikke ret stor butik. Men begge har styr på værkstederne.

  11. Til Rasmus7000.

    Hvis det er en brugt cykel du har købt, kan jeg forstå din bekymring. Men Minimotor i Kolding er medlem af MC-Giganten, og derigennem har du din brugtgaranti.

    Hvis det derimod er en ny cykel du har købt, gælder din Suzukigaranti hos enhver aut. Suzukiforhandler. (Hvis du vel og mærke har overholdt de forpligtelser, der er ved nykøb, for at opretholde garantien, altså overhold dine serviceintervaller). Her er det nemlig ikke forhandleren der yder garantien men selve Suzuki.

  12. Hr Tommy Rønn 1 Spørgsmål du som bor i Jylland har du aldrig kørt til grænsen for lige at købe lidt billig øl ???? Folk i dagens danmark må kikke på hvor der er penge at spare

  13. Brand ærgerligt at motorcykel forhandlerne lider. Samtidig vil jeg påstå de for længe har ligget på den lade side og ikke fulgt med tiden, som det er set med musik branchen. Forhandlerne ligger inde med stort set det samme stærkt begrænsede udvalg, præsenteret på stort set den samme måde og man skal være heldig hvis man finder en forhandler der har satset på en inspirerende hjemmeside. Det er måske tid til nytænkning for at sikre branchens overlevelse .. pøj pøj med det.

  14. Tjah, jeg har et par gange besøgt den samme forhanlder, som ligger 45 km fra min bopæl, alene fordi stedet har et godt ry.
    Jeg har efterspurgt en original "owners manual" til min nyindkøbte, brugte MC. Første gang skulle de nok bestille den hjem og ringe når de havde modtaget den. Efter seks uger ventetid, kører jeg derned igen, og nej, de har ikke modtaget den…men de kan så heller ikke se, at den er bestilt! Nå, men de lover at bestille den, og vil så kontakte mig, når de har modtaget den. Det er nu 10 uger (!) siden, og jeg har ikke hørt et pip!
    Bestiller den nu på nettet, og sparer så oven i købet både på prisen, og på brændstof for at hente den.

    Eksempel nr. to: I den nærmeste by, har jeg besøgt en forhandler, som jeg har handlet hos et par gange. Nu havde han en mc, som jeg måske godt ville handle på, og jeg tog min mc med derned, for at se, om han var til at handle med. Det viste sig, at det var han ikke, hvilket er fair nok, men forløbet er under al kritik. Flere gange under forløbet forlader han mig, uden et ord, for at tage sig af andre kunder, eller også svarer han når telefonen ringer! Der er andre ekspedienter i biksen, som kunde have håndteret kunder og opkald, så ærligt talt, følte jeg ikke, at han tog det seriøst!
    Konsekvensen er, at fruen og jeg handler andre steder end disse to, for er der noget vi sætter pris på, så er det at blive taget alvorligt når vi vil lægge en større eller mindre formue i butikken.

    Pointen er, at hvis ikke de orker/gider/er i stand til at yde en ordentlig service, så skal de ikke brokke sig over, at kunderne handler på nettet. Prøv at prioritere service på et markant højere niveau!
    Jeg har gennem mange år, oplevet at MC forhandlernes service, har ligget på et meget lavt niveau. Flere gange har jeg stået i en MC forretning uden at blive kontaktet af en ekspedient, selv om der ikke var andre kunder i butikken! Hvor er professionalismen og seriøsiteten?

  15. Jeg må erklære mig enig med YESBOSS. Bliver os lidt muggen når man får lov at stå og blomstre i butikken, uden at ekspedienten gider at kigge op fra sin computerskærm og anerkende at der rent faktisk er kunder i butikken . Det kan godt være han lige har travlt, men så kan han da lige nikke og sige " et øjeblik, så skal jeg være der". Derudover bliver man modtaget af et par små dumme hunde som render rundt i røven af en, os når man skal ud af butikken. Det er sgu da irriterende ! Jeg sætter ALDRIG mine ben i den butik mere. Heldigvis er der stadig andre forhandlere hvor man bliver godt modtaget.
    Derudover er der nettet, så har alt hvad man kan ønske sig. I mange tilfælde er det kvaliteten af netbutikken der afgør om jeg handler der.
    Så er det for mig sådan set mindre afgørende om hjemmesiden er dansk eller udenlandsk!
    Men ingen tvivl om at de danske forhandlere burde bruge lidt mere krudt på deres hjemmesider, det vil udentvivl højne salget…

Skriv et svar

Giver børn en ny start