Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ekstrem KTM i få eksemplarer

KTM sender '21 versionen af 450 Rally Replica på gaden

Nicolaus Johansen
26/07-2020 kl. 05:00

Som mange ved, er KTM’s motto: “Ready To Race”. Med det østrigske mærkes seneste model, 450 Rally Replica 2021, kan du vitterligt blive klar til ræs.
Mærket kendt for den orange farve fortæller, at den eksklusive maskine der produceres i blot 85 eksemplarer, er resultatet af de samlede erfaringer, KTM har høstet i bl.a. Dakar-løbet.

Østrigerne lover at enstamperen på 450 kubik leverer klasseledende præstationer over lang tid, men de undgår at tale om et specifikt antal heste.
Udvekslingen på gearkassen er fuldstændig magen til den på de rigtige Dakar-racere, og her loves der også top performance i udstrakte perioder. Udstødningen er fra Akrapovic, og er blevet tilpasset den opdaterede motor og luftfilter.

Udstødningen er kort og monteret lavt, med centralisering af massen for øje

Trellisrammen i chrom-molybdæn stål skulle være stift som aldrig før. KTM’s gadecykler er generelt ikke kendt for at være en slatten fornøjelse, så vi tør kun gisne om hvordan det føles at sidde på den vilde replica racer.
Bagerst på maskinen sidder den selvbærende benzintank, som kan sluge 16 liter, og dobbeltjobber som bagstel.

Bagsvingeren i støbt aluminium skulle være super let, og i samspil med affjedringen tilbyde chaufføren præcis føling med underlaget, optimalt vejgreb, samt stabilitet og sikkerhed når du og cyklen tager jer en tur i luften.

450 Rally Replica har en bagsvinger i støbt alu

På affjedringsfronten er det til de færrestes overraskelse WP-komponenter mudderkasteren er bestykket med.
Forrest sidder en 48 mm XACT PRO gaffel, og bagdæmperen tilhører ligeledes WP’s XACT PRO serie.
Du kan selvfølgelig justere komponenterne, så de passer lige netop dig og det terræn du skal køre i.

Som en rigtig racer har maskinen et langt og smalt sæde

Ifølge KTM giver det smalle sæde dig masser af frihed, til at bevæge dig rundt på cyklen under kørslen, og at det, trods den slanke profil, er komfortabelt over lange stræk.
Du skal i øvrigt ikke lide af højdeskræk hvis du skal køre KTM 450 Rally Replica – falder du af er der nemlig et fald på intet mindre end 960 mm fra sæde til fast grund.

Producenten lover ligeledes, at siddende i sædet er du godt beskyttet af vindskærmen, så du ikke bliver træt af turbolens, men derimod kan koncentrere dig om kørslen.
Lige bag kåbeglasset finder vi navigationstårnet, hvor du kan montere alle dine GPS-enheder. Det er udført i carbon, så det er så stærkt og let som muligt.

Der er ingen tvivl om, at KTM 450 Rally Replica er noget af det tætteste du kommer på en rigtig rally racer.
KTM har ikke oplyst noget om priser, men med listen af high end komponenter vi tør godt spå, at den ikke ender nederst på skalaen.

Skriv et svar