Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Den stille revolution

2010 MV Agusta Brutale

CO
29/09-2009 kl. 11:00

MV Agusta hævder at producentens nye Brutale 990R og 1090R er intet mindre end en stille revolution.

Finanskrise, forsigtig tilpasning til 2010, og frygt for at afvige fra Tamburini designet er en anden betragtningsvinkel.

Presseinformationen forklarer indledningsvis, at selv om cyklen ser ud som før, så er det alligevel en helt ny model.

Informationsmaterialet er langt som et ondt år, og giver indtryk af at der er lagt mere arbejde i 2010 versionen af Brutale, end der er i NASA’s samlede rumprogram.

Skræller man de  mindre væsentlige lag bort, kan der konstateres en øgning i cylindervolumen fra 982,3cc til 998cc på Brutale 990R, imens 1090RR fortsætter med samme 1178cc motor som før.

900R kan leveres i rød eller sort, og 1090RR præsenteres i farverne sort/hvid og rød/sølv.

1090RR er bedre udstyret end 990R, og er forsynet med styrdæmper, rødt ventildæksel, slipperkobling, justerbare fodhvilere, smedede fælge og heftigere bremser.

Herunder listes udover førnævnte opdateringer, hvad der gør Brutale 2010 til en ”stille revolution”.

 * Front wheel rim, either gravity die-cast, or forged

 * Front brake disk

 * Suspensions Internals (oil dynamics and components of the front fork)

 * Instrument cluster (design, logic definition and information handling)

 * Brake pump with integrated tank

 * Headlight

 * Mirrors with directional indicators

 * Handlebar

 * Handgrips

 * Steering damper

 * Fuel pump

 * Fuel filler cap

 * Inner damper (oil dynamics and inside components)

 * Rear swingarm

 * Rear turn signals

 * Taillight

 * Pressure die-cast rear taillight support

 * Rear wheel hub, either gravity die-cast, or forged

Skriv et svar